Focke-Wulf Fw 190A-1

Moderátor: Hans S.

Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

problem byl, kdyz takova 190tka potkala nepratelskou stihacku- sla dolu, nemela ovladatelnost, stoupavost, rychlost, pridavny zbrane a pancire udelaly svy


btw: vite ze prvni neposkozena 190tka se dostala spojencum do rukou diky nasemu pilotovi Trejtnarovi? :wink:
Uživatelský avatar
Ringhofer
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 128
Registrován: 8/3/2005, 17:23

Příspěvek od Ringhofer »

Pokud se se stodevadesátkou bojovalo tak jak mělo, byla to opravdu pekelná zbraň.
Stejně všichni umřeme....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

souhlas, ale hodne me zaujal tenhle test:
http://www.lanpartyworld.com/ww2/images/p47-fw190.jpg
http://www.lanpartyworld.com/ww2/images/p47-fw190-2.jpg
http://www.lanpartyworld.com/ww2/images/p47-fw190-3.jpg
http://www.lanpartyworld.com/ww2/images/p47-fw190-4.jpg

tam vychazi p47 v podstate lepsi nez 190A5, na jednu stranu oni srovnavaji 190A5 a p47D, coz je dost rozdil, p47D je soucasnik 109a8 a Dory, a5 je bez vstrikovani do valcu, mozna tu hraje i jistou roli propaganda, kdo vi....
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Sakra, ta moje Angličtina! O kterou versi D jde?
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

D4
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

P-47 D-4 že by překonával FW 190 A-5? To se mi nějak nezdá...v něčem možná, ale celkově bych bral jako lepšího FW.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

pisou tam, ze 190a5 ma vyhodu jenom v lepsi akceleraci, jinak ze ve vsem ostatnim je lepsi Jug...zajimavy
Uživatelský avatar
Ringhofer
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 128
Registrován: 8/3/2005, 17:23

Příspěvek od Ringhofer »

V této souvislosti sem dávám odkaz na článek o Fw na východní frontě od velitele naší virtuální Jagdgruppe. Myslím, že to stojí za přečtení...

http://aholubi.vwings.org/fusion_forum/ ... d=53#16240
Stejně všichni umřeme....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

jsem cetl, ze na vychode nebyly FW tak pouzivany proto, ze byly daleko slozitejsi na udrzbu, nez Mezci...
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

A taky snad že Bf 109 na východě docela dostačovali, kdežto na západě bylo potřeba to nejlepší. A naopak bitevní FW 190 F nejvíc na východě.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

Rusky letadla bych v zadnym pripade nepodcenoval. O 109 se vi, ze prestoupala cokoliv, jenomze to platilo na zapade, na vychode mely sakra problem treba s Yakama, Migy 3 byly zase po vetsinu valky rychlejsi nez 109tky, Lavocky zase 109tkam v malych vyskach v lvlu unikly, do 3km jim pry stacily i stoupavosti.
190tky by se imho na vychod hodily lip, protoze se bojovalo vetsinou nizko, ale asi byl problem s jejich udrzbou a taky tim, ze proti buffum na zapade byly asi vic treba.

Bitevni 190tky na vychode, to je logicky, na zapade by az do D-Day nemely do ceho pichnout :lol:
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

No hlavně podle vzpomínek mnoha pilotů z FW 190 F byl dobrý pilot schopný zvládnout i souboj se sovětskými stíhačkami (samozřejmě s omezeními a jak kdo v nich letěl...), na západě to prý bylo o dost horší. No a neřekl bych, že tam neměli do D práci...Britské ostrovy, Itálie...

Jinak s podceňováním sovětských letounů souhlasím, ale na rozdíl od jejich bojové tevhniky přeci jen neměli takovou konkurenceschopnost, respektive ji získali až koncem války a s omezeními...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

Zase FW-190 by vymanévroval řadu strojů na východní frontě a taky vymanévroval.Na druhou stranu - sověti měli řadu letadel skvělých,ale i špatných které musely létat a bojovat pže jiných nebylo,o takových letadlech bylo známě že jsou víc nebezpěčné pro pilota než pro nepřítele.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

Haness píše:Zase FW-190 by vymanévroval řadu strojů na východní frontě a taky vymanévroval.Na druhou stranu - sověti měli řadu letadel skvělých,ale i špatných které musely létat a bojovat pže jiných nebylo,o takových letadlech bylo známě že jsou víc nebezpěčné pro pilota než pro nepřítele.
nemyslim si, ze by 190tka na vychode ve ferovym DF proti stihacce uspela, alespon ne pravidelne, protoze 190 bylo tezky letadlo, rychly, ale tezky, silne vyzbrojeny a pancerovany, kdezto rusky stihacky pancire nemely zadny, nebo minimalni, misto plechu casto preklizka, vaha musi bejt znat...

ale je fakt, ze litali taky treba cajky i v roce 1944, ale ne jako stihacky, jako bitevniky...
Uživatelský avatar
Haness
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 944
Registrován: 18/4/2005, 22:16
Bydliště: Brno

Příspěvek od Haness »

Ale FW-190 poloměrem své zatáčky přetáčel i Spitfire takže bych ho zase tak nezatracoval v manévrovém boji na východní frontě.

To je docela drsný když lítá ještě dvouplošník (ale technicky hodně dobrý letadlo!!to neberu)ale to jen dokazuje to že lítali i na letadlech který prostě museli zařadit do výzbroje ikdyž jejich kvality často docela upadaly.Ne jako třeba u amíků že jakmile přišel P-51 tak se začaly co nejrychleji nahrazovat starší verze B na ty Déčka.
To sem právě myslel:jedni měli Migy-3 a jiní třeba čajky.
ObrázekObrázek

Pouze zasáhnout nestačí.....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

190 nemohla souperit se spitem na horizontale, absolutne ne, maximalne par sekund, dokud neprisel o rychlost, pod vysokyma rychlostma byl ovladatelnejsi, ale treba na padovce spity 190tky zraly....
190 mela o tridu lepsi rollrate, ale to je tak vsechno, co se manevrovatelnosti tyka....ale jak uz jsem psal, nemuselo je to mrzet, protoze manevrovaci schopnosti nepotrebovali....

imho rusove nelitali v roce 1944 cajky proto, ze by nemeli nic jinyho, ale proto, ze se jim osvedcily, prej meli prekvapive maly % ztrat
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Ostatně i Němci měli "cajky", kterých se neradi zbavovali...třeba takový bitevní dvouplošník Hs 123, který v podstatě dosloužil až dolétáním posledních kusů, který měl překvapivě vysokou účinnost a ještě překvapivěji malé ztráty...dokonce se uvažovo o znovurozjetí jeho výroby a nedopadlo to jen proto, že přípravky na výrobu už byly zlikvidovány...původně nikdo nečekal, že by tento starý stroj někdo ještě chtěl...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Ringhofer
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 128
Registrován: 8/3/2005, 17:23

Příspěvek od Ringhofer »

Vemte si, jak se třeba Angličanům osvědčily i Swordfishe, také odvedly pořádný kus práce. A Čajky jsou éra schopná otočit se na pětníku, sestřelit jí, pokud o vás ví je bez kooperace více strojů takřka nemožné.
Stejně všichni umřeme....
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

jeden dobovej nemeckej prispevek o poslednich typech 190tek

Obrázek
válka je vůl
Fantan

Příspěvek od Fantan »

fatale píše:
Haness píše: ale je fakt, ze litali taky treba cajky i v roce 1944, ale ne jako stihacky, jako bitevniky...
Prosím tě, můžeš uvést pramen, kde jsi k takovém tvrzení přišel? Ať hledám jak hledám, nic takového jsem v pramenech (např. http://www.airwar.ru/enc/fww2/i153.html ) nenašel.
Ano, jako lehké bombardéry a bitevníky lítalo několik pluků Po-2, dokonce i ženské osádky, ale I-153 Čajka ani omylem!

Kde by na to brali náhradní díly, když výroba skončila de facto s odražením útoku na Moskvu?

"Я был у Сталина 28 сентября 1942 г. Он сказал мне, что Худяков и Булганин просят восстановить производство И-16 и И-153, но он не согласен с ними. Я ответил, что И-16 и И-153 хороши в оборонительном бою, но ни как не в наступательном. А мы собираемся наступать, завоевывать превосходство в воздухе. Поэтому производство И-16 и И-153 восстанавливать нецелесообразно. Сталин согласился с моими доводами и производство старых самолетов не было восстановлено..."
Очевидно, это последний из известных случаев, когда о И-153 вспомнили на столь высоком уровне.
Конечно производство двукрылого ветерана не возобновили. Более того, с начала войны на фронт практически не поступало запасных частей и ремонтных комплектов к "Чайкам". История самолета заканчивалась и ее продолжительность зависела только от того, сколь долго могли продержаться в строю уже существующие машины.
Zamčeno

Zpět na „Starší neaktualizované články“