Nasazení Me262

Moderátor: Hans S.

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bruno
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 824
Registrován: 8/10/2004, 10:51

Příspěvek od Bruno »

:mrgreen:
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Najvačším nepriatelom mieru su pacifisti...
Uživatelský avatar
Atlantis
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 819
Registrován: 7/4/2005, 15:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atlantis »

Hmmm, kvalita není občas vše. I kvantita má svoje. Proč ji prohráli sověti v Afgánistánu?
Jde o to, že ostatní státy vyrovnali technologický náskok a Němci už nestihli znovu odskočit (byť se na to chystaly. A-4 i Me-262 o něčem svědčí)
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

YAMATO píše:Jistě, Němci by si posvítili... :lol: ...proč prohráli válku, když to byly takoví borci? Pánové, vzpamatujte se!
protoze tech druhych bylo nastesti x-krat vic :wink:
válka je vůl
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Ale chlapci, technologický náskok Německa? Ten nikdy nebyl nijak výrazný, pokud vůbec. Němciměli spíše náskok v taktice. A i kdyby technologický náskok, tak jak v čem, že. Me 262...ano, tak do poloviny roku 1945, pak by se začali ve velkém množství objevovat Meteory III, Vampiry a P-8O a Němci by zas byli tam, kde předtím. A-4? Ano, jeden z mála skutečných náskoků. Bez jaderné hlavice však příliš drahý ohňostroj. A podobně by se dalo pokračovat...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

naskok meli ve stihaci taktice, to bez diskuzi, ale i v technice, ackoliv to nestihli tolik prosadit, viz. m163, m262, v162....

faktem je, ze vetsinou slo o stroje na obranu, treba v bombarderech zase imho celkem zaostavali, protoze se po pocatecnich uspesich zbytek valky uz jenom branili, tak proste v tomhle ohledu zakrneli...

v necem napred byli, v necem ne, ve stihackach ale jo, to mi nikdo nevymluvi :mrgreen:
válka je vůl
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Co to je za zkratky? Myslíš Me 163, Me 262 a něco 162 (He?)?
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

cc, Me-262, Me-163, ne "v" (preklep, sry), ale He-162, je tu ale i spousta jinych, treba Do-335 (ikdyz po valce uz nenasel diky proudovym motorum uplatneni, slo o velmi zajimavy a vykony letadlo), Ar-234, prvni proudovy bombarder sveta, nasazeny do normalni sluzby, nebo pro zajimavost He-280, proudova stihacka, ktera letala uz v roce 1939 a nezapominejme na Horteny, jejich vyuzitelnosti si vsimli americani....po 30 letech ale 8)
Naposledy upravil(a) Fatale dne 8/11/2005, 15:54, celkem upraveno 1 x.
válka je vůl
Uživatelský avatar
M1A2 Abrams
podporučík
podporučík
Příspěvky: 657
Registrován: 10/8/2005, 21:34

Příspěvek od M1A2 Abrams »

Tak ja by som o Me 163 nehovoril ako o nejakom technologiskému náskoku ako skôr o (dosť pochybnom) projekte,ktorý si vyžiadala zúfalá letecká prevaha spojencov a nálety bombardérov. Nejakú technický úspech,ktorý sa risoval ak by mali Nemci čas a zdroje ho zlepšiť boli raketové zbrane obzvlášť V-2. Me 163 bol nápad typu, "hmm,máme rakety tak spravme raketové lietadlo"-samozrejme zjednodušene povedané :)
Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. :-?
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

nebavme se o tom co by, kdyby, nemci to nastesti prohrali a tak to je, co by se delo, kdyby valka trvala jeste 1 rok, atd, atd, to je o nicem, ja mluvim o tom, co udelali pred valkou a behem ni a tam maji daleko vic zajimavych projektu, nez vsichni spojenci dohromady, nesnazim se nijak oslavovat nacisty, o tom nemuze bejt rec, jenom mi nektery jejich letadla prijdou sakra zajimavy, tot vse...
válka je vůl
Uživatelský avatar
M1A2 Abrams
podporučík
podporučík
Příspěvky: 657
Registrován: 10/8/2005, 21:34

Příspěvek od M1A2 Abrams »

fatale píše:nebavme se o tom co by, kdyby, nemci to nastesti prohrali a tak to je, co by se delo, kdyby valka trvala jeste 1 rok, atd, atd, to je o nicem, ja mluvim o tom, co udelali pred valkou a behem ni a tam maji daleko vic zajimavych projektu, nez vsichni spojenci dohromady, nesnazim se nijak oslavovat nacisty, o tom nemuze bejt rec, jenom mi nektery jejich letadla prijdou sakra zajimavy, tot vse...
Bavil som sa v rámci debaty o technologickej akože prevahe Nemcov v letectve tým štýlom čo by keby?

A prečo mali viac "zaujímavých" projektov než ostatné krajiny? Lebo nemecké letetctvo sa začalo budovať necelých 10 rokov pred vojnou. Kedže nemeckí inžinieri začínali od nuly,tak je jasné,že prichádzali na nové návrhy,kdežto ostatné krajiny len modernizovali staré lietadlá a prípadne do nich implementovali nejaké technické novinky.
Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. :-?
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

M1A2 Abrams píše: A prečo mali viac "zaujímavých" projektov než ostatné krajiny? Lebo nemecké letetctvo sa začalo budovať necelých 10 rokov pred vojnou.
to jsem psal tak 2 listy dozadu 8) Nemci proste s valkou pocitali, tak do armady a tim i do vyvoje davali spoustu penez a byla to jedna z jejich priorit, proto ten naskok meli, ostatni se jim logicky nemohli vyrovnat, uz proto, ze zacali o nekolik let pozdeji...
válka je vůl
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

fatale píše:cc, Me-262, Me-163, ne "v" (preklep, sry), ale He-162, je tu ale i spousta jinych, treba Do-335 (ikdyz po valce uz nenasel diky proudovym motorum uplatneni, slo o velmi zajimavy a vykony letadlo), Ar-234, prvni proudovy bombarder sveta, nasazeny do normalni sluzby, nebo pro zajimavost He-280, proudova stihacka, ktera letala uz v roce 1939 a nezapominejme na Horteny, jejich vyuzitelnosti si vsimli americani....po 30 letech ale 8)
Doufám, že to nemyslíš úplně vážně, protože: Me 163 byl jedním z největších propadáků LW (a že jich měla :wink: ), stroj, který zabil víc vlastních pilotů než nepřátel. He 162 byl jedním slovem trapas. Do 335 byl neprověřený stroj s problematickou bojovou hodnotou, vzhledem k nástupu proudové techniky problematický, Ho 229 byl zajímavý prototyp, ovšem využitelnosti takto řešené konstrukce si Northop všiml už v době, kdy za sebou bratři Hortenové tahali kačery. Připomenu jen XB-35! Ar 234 měl do ideálního stavu sakra daleko, B bylo tragicky podmotorované, C mělo dost svých problémů...prostě Němci měli spoustu různých, velmi atraktivně vyhlížejících, letounů v projektech, prototypech, občas i v malých sériích, ale až do konce války byla většina jednotek vyzbrojena letouny jako Bf 109, FW 190, BF 110 a pod.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Atlantis
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 819
Registrován: 7/4/2005, 15:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atlantis »

Taky bych si troufnul tvrdit, že jediným opravdu provozuschopným letounem byl asi jen Me-262. Ar-234 ovšem nebyl zas až tak zoufalá věc. Nikoliv jako bombardér (nic moc, ale to by se nejspíš i dořešilo, být čas), ale jako průzkumník naprosto neocenitelný.

NAvíc Němci nměli jen a pouze letadla, ale i řadu dalších inovací. A co se týče nasazení Meteorů a dalších, troufám si silně pochybovat. Jasně, možná by byly, ale asi by zažívaly totéž, jako Němci na začátku s Me-262, v nedostatečném počtu a navíc s tak malým doletem, že by je pravděpodobně museli nasazovat s Francie, což taky nebylo úplně košer. Navíc Němci holt měli nápady a mozky-a to i přesto, kolik jim jich zdrhlo na západ. Zajímavé ovšem je, že tato technologická válka se projevovala hlavně na západě, nikoliv na východě.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

no ja o tom mluvil jako o zajimavych projektech 8)

o me-163 jsem cetl knizku, bylo to od pilota, co se podilel na testovani, v podstate byli piloty kamikaze, protoze ze zacatku se malokdo vratil celej, ale presto o to byl zajem...
jinak bych si dovolil citovat:
Me 163 byl prvním plně letuschoným raketovým sériově vyráběným letadlem na světě. Pravděpodobně šlo i o nejnebezpečnější letadlo které kdy bylo použito pro vojenské operace. I když význam jeho bojového nasazení je diskutabilní, svou konstrukcí, letovými vlastnostmi a výkony byl průkopníkem a právem se řadí mezi nejvýznamější letadla v dějinách letectví vůbec.
Nejúspěšnějším dnem jejich operační činnosti byl 24. srpen 1944, kdy sestřelili čtyři B-17, z toho dva S. Schubert. Celkem si piloti 1/JG400 na své konto připsali 9 sestřelů při 14 vlastních ztrátách, způsobených však jen v pěti případech bojovým poškozením.
a prisli o 2 piloty, ostatni vyskocili, zatimco sundali 9 letajicich pevnosti, to neni zlej pomer, prepocitame-li to na lidi, ne?


he-162 bych za trapas nepovazoval, koncepce "lidovy stihacky", ktera bude lehka na pilotaz, byla pro Nemecko v ty dobe, kdy nebyl cas na poradnej vycvik, spravna, tyhle letadla mely nekolik sestrelu, ale moc se toho uz nestacilo, protoze tenhle projekt byl zahajenej az v zari 1944, takze do konce valky uz logicky nemohli nic poradnyho stihnout...

do-335 bylo velmi vykony letadlo, ze zacatku staveny jako jednomistna stihacka, ale pak zase zasahlo vrtchni veleni a chteli z nej udelat nocni stihacku, takze se to muselo cely prekopavat a do konce valky uz se nic svetobornyho nestalo

ar-234 verze "B" melo cestovni rychlost 700 km/h ve vysce 5km pri nakladu 1.5 tuny, tomu nerikam podmotorovana verze ;O)))) otazka je, jakou verzi myslis, protoze bojove nasazeny byly az ty od verze B-2, B-1 mela dost velky problemy snad se vsim co slo, ale to byly prototypy, ktery se seriove nevyrabely... jinak je jasny, ze tyhle letadla mely svy mouchy, slo prece o uplne novou a revolucni koncepci, koukni se treba na B-29, co se s tim natrapili a to neslo o nic tak prukopnickyho...

XB-35:
25. června 1946 byl XB-35 konečně připraven k letu (po nesčetných problémech s vrtulemi)
a ted Ho-229:
První zkušební let provedl s tímto letounem Leutnant Erwin Ziller 2. února 1945 v Oranienburgu.
coz je Horten s proudovyma motorama, takze s tim opravdu vylezli na svet daleko driv Nemci, jinak konstrukce samokridla je hodne stara, s tim se blblo uz nekdy ve dvacatych letech vsude na svete, ale jenom ve forme kluzaku...
válka je vůl
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Takže: Ar 234 B mělo tyto výkony. Ovšem let s půldruhou tunou byl sám o sobě problematický, start bez raketových motorů nemožný, akcelerace strašná atd. Vzhledem ke kvalitám motorů byly mimoto výkony většinou podstatně nižší.

He 162: nebyl ani omylem pilotážně lehký, koncepce lidového stíhače byla mimoto naprosto absurdní, špatně vycvičeným pilotům nepomohly ani kvalitní Me 262 či FW 190 D, byly pouze lovnou zvěří. Sestřel byl jen jeden.

Northop: a to si myslíš, že XB-35 byl jeho první? To byl příklad. Srovnáváš mimoto těžký bombardér se stíhačkou...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

YAMATO píše:Takže: Ar 234 B mělo tyto výkony. Ovšem let s půldruhou tunou byl sám o sobě problematický, start bez raketových motorů nemožný, akcelerace strašná atd. Vzhledem ke kvalitám motorů byly mimoto výkony většinou podstatně nižší.
akcelerace neni imho u bombarderu to hlavni a s ostanima problema, ktery zminujes, se trapili i ostatni letadla, az na ty starty s raketama :O)
He 162: nebyl ani omylem pilotážně lehký, koncepce lidového stíhače byla mimoto naprosto absurdní, špatně vycvičeným pilotům nepomohly ani kvalitní Me 262 či FW 190 D, byly pouze lovnou zvěří. Sestřel byl jen jeden.
nebyl lehkej, ja psal, ze se jim to nepodarilo dotahnout do konce, ja cetl 3 sestrely, 2xp47+ tajfun (akorat mi nesedi ten tajfun v roce 45, spis slo asi o tempest)
Northop: a to si myslíš, že XB-35 byl jeho první? To byl příklad. Srovnáváš mimoto těžký bombardér se stíhačkou...
hlavne srovnavame neco, co melo vrtulovy motory a neco, co melo proudovy motory :wink:
válka je vůl
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Přeci u Ho 229 nepokládáš za zajímavé motory, ale řešení, ne? A na něm kupodivu nebylo nic extra zvláštního. Natož nějaké Stealth vlastnosti, o kterých se leckdy ještě dnes spekuluje :lol:

He 162 byl přeci dotažený, sériová výroba se rozbíhala, nějaké výrazné změny už nebylo možno dělat, respektive pokud ano, tak by to zas trvalo a vznikl by prakticky nový stroj. Hlavně ale celá myělenka Folksjägera byla úplně mimo...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

jak jsem psal, myslenka samokridla byla stara minimalne 20 let, spis ale daleko vic, nez se zacalo s jejim uskutecnovanim, za zajimavy to povazuju jenom s proudovyma motorama, ostatni nemely potrebnej vykon, aby to letadlo bylo co k cemu...

he162- tam jsem cetl, ze existovala jenom jedina jednotka s par letounama, ktery nebyly absolutne odladeny, takze se na tom pozabijela spousta pilotu, zkratka ze to letadlo nebylo jeste v zadnym pripade schopny normalni sluzby...
a jestli to byla blba myslenka, nebo ne, tot otazka, nemci meli dve moznosti, bud neudelat vubec nic, nebo tohle, na nic vic totiz nebyl prostor, cas, ani material, zacali cvicit jednotku z kluku, ktery posbirali v hitlerjugend, ale vycvik nedokoncili, protoze nemeli palivo, nebo vecne rozbombardovany letiste, precejenom byl uz brezen, ci duben 1945...
válka je vůl
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Doporučuju publikaci He 162 od MBI. Jinak je jasné, že v té době by Němcům nepomohlo nic, ale myšlenka na rychlý výcvyk kluků z HJ a jejich nasazení byla prostě směšná a jen ukazuje, jakých stébel se Němci na konci války chytali...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11489
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Příspěvek od Dzin »

Me 262 má spíše jen velkou reklamu, než reálné vynikající dosažené výsledky. Kdysi jsem si myslel, že byl naprosto super, ale kamarád mě přesvědčil o opaku. Podle něj Me 262 byl spíše pro Luftwaffe přítěží, neb potřeboval specifickou a kvalitní obsluhu, které se mu nedostávalo, stejně jako paliva, zkušené piloty, dlouhá letiště a stihačky pro jeho ochranu při startu a přistání. Jeho motory vydržely jen 25 hodin provozu (včetně popojíždění, motorových zkoušek atd.) a letoun neměl žádnou rezervu tahu. Sice byly značně rychlé, ale potřebovali čas k jejímu nabrání a silnou výzbroj, tu ale efektivně mohli použít jen při nižších rychlostech.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Odpovědět

Zpět na „Různé“