Zetor Engineering

Odpovědět
klingy
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1869
Registrován: 15/1/2011, 20:35

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od klingy »

Rase vsak to mas napisane v clanku na armadnych novinach Zetor si robi ram sam a napravy su od Americkej firmy Axle tech pravdepodobne ISAS 3000 alebo 4000
https://www.axletech.com/en/markets/defense
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Rase »

skelet:
na Patriotu mi vadilo, že roura v podstatě dělí a dost omezuje vnitřní prostor vozidla.

klingy:
díky, neuměl jsem si to nějak představit (vlastní výrobu rámu), ale nemám s tím problém. Rozhodně další +
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 642
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od tomas.kotnour »

Rase: Tunel mají mezi předními sedaly všechna vozidla a vzadu bývá většinou podlaha střeliště, tak jako jí tam má Gerlach, V případě Patriota ji dáš nad kapotování sestupu a hotovo. Pokud bude mít RCWS, tak tam můžeš dát poličku pro krabice s municí do .50, držák na pušky, vysílačku, hasičák či další věci, co ti někde v tom autě zabírají místo.
Uživatelský avatar
Hubna
svobodník
svobodník
Příspěvky: 34
Registrován: 28/5/2013, 21:38

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Hubna »

Na Idebu mi řekli, že veškeré komponenty, kromě motoru+převodovky a náprav jsou u Gerlachu vyráběny na Slovensku. Důvodem jsou prý požadavky slovenského MO
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1724
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Nesher »

Hubna
Včetně pancéřování, neprůstřelných skel nebo pneumatik (předpokládám run flat)? To se mi nezdá.
Uživatelský avatar
Hubna
svobodník
svobodník
Příspěvky: 34
Registrován: 28/5/2013, 21:38

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Hubna »

Tvrdili mi to, ale taky jsem k tomu skeptický
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11488
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Dzin »

skelet
My máme právě základnu leda tak na to být subdodavatelem určitých komponentů. To, že bychom byli výrobce konečné platformy a to i tak, že by nám někdo dodával komponenty, to tu není.

klingy
Jak jsem psal výše je rozdíl mezi tím být subdodavatel a být hlavní výrobce.

Celkově stále zůstává, že Zetor je naprostá novinka, která není ani jako prototyp. Je to naprosto neporovnatelné s Pumou, ASCODEM či CV 90 a Lynxem. Investovat prostředky do něčeho, co je zatím jen "na papíře" není v našich podmínkách ideální.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 12968
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Rase »

Dzin:
však k tomu došli i u Zetoru a projekt "Vlčák" je už odepsaný - nebo spíš uspaný na neurčito. Co si budeme povídat, už pár měsíců po ohlášení projektu zmínili, že hledají investora, který zaplatí výrobu prototypu. Očividně za pár let nenašli nikoho. Pokud jde o procenta, tak tohle opravdu nemám rád. Někdo to počítá jako % koncové ceny, jiný počítá součástky, atd. Pro představu, tak ohledně Boxerů pro Británii se mluví o tom, že minimálně 60 % z ceny zůstane v Británii a 100 % se bude montovat (nikoli vyrábět) ve Velké Británii.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od KOLT »

Dzin, uvidíme, třeba ten vývoj a vychytání much zaplatí SR a my budeme kupovat versi 2 ;-) Nicméně stále jsem přesvědčený, že LOV přes 10 t je v současné době nesmyslně těžká kráva. To už snad radši zůstat u Iveco LMV, jen ve versi 2.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od skelet »

Dzin: já se bavím o kolové bojové technice, nikoliv pásové. Zde nás od například Iveco odlišuje akorát objem peněz, které na dané projekty jsou firmy schopny na projekt vyčlenit. Zbytek si mohou vyvinout samy nebo získat zapomocí subdodávek. Podstatný rozdíl je v tom, že když budeš subdodavatel, tak ČR z toho nemá skoro nic. Je to výroba s malou přidanou hodnotou = malé daně pro stát. Tedy výroba výroba Eagle/Ajban ve VOP je sice fajn, ale víceméně je to jen politické gesto. Žádné know-how to k nám nepřinese, protože na vývoji auto průmyslu funguje x-firem (Talosa je dokonce čistě vývojářská firma) a v oblasti pancéřování rovněž (SVOS). Jinými slovy hrdé přestřižení pásky, slavnostní předání prvního českého Ajbanu a po vyrobení posledního kusu se fabrika zavře nebo maximálně dodá původními výrobci vinuté pružiny co by subdodavatel.
Pokud se tento typ bojové techniky zakoupí například u Tatry, tak to znamená, že po uspokojení potřeb AČR se mohou vrhnout na export, což znamená, že bude prodávat výrobek s vysokou přidanou hodnotou. A například u Tatry je dost pravděpodobné, že svého patriota je schopna udat v rámci balíčku s ostatními typy. Což znamená, že státní kasa dostane z jednoho vozu víc peněz, než z jedné vinuté pružiny.
Ale chápu .. dělat subdodavatele je pohodlnější. Nemusíš u toho moc myslet. Myslí a riskují jiní.
Kolt: JLTV by byla super, ale otázkou je za kolik by nám ji prodali a hlavně, kdy. A Iveco LMV2.. s jedničkou nejsme extra spokojeni, tak koupíme dvojku? :D
ObrázekObrázekObrázek
tomas.kotnour
podporučík
podporučík
Příspěvky: 642
Registrován: 10/9/2010, 23:43

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od tomas.kotnour »

Hlavní otázka je, co by ta vozidla měla dělat. Problém současných skříní na LR 130 je, že se s tím nedá jezdit v terénu a po silnici jenom opatrně. Pak zde máme otázku, jak budou vypadat naše jednotky lehké pěchoty, viz. problémy zmíněné zde:
http://www.vojenskerozhledy.cz/kategori ... hkeho-typu, které lehká LOV neřeší. Doufám, že tyto otázky má výběrová komise odpovědi, především na Slovensku, kde to více hoří. Nicméně bych připomenul ještě jednu věc. Když Strnad prováděl v nově otevřené hale zbrojovky TDV Stropnického, stál tam kromě jiných i Eagle V, a přesto se pustil do vývoje Patriota.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11465
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Zemakt »

K té analýze: přesto že je neřeší doslovně, lze tam nalézt určité směry jak by mohl ideální LOV pro LP vypadat

- nasazení minimálně ve dvojicích, využití speciálních typů pneumatik, v případě možnosti odlehčení vozidel (demontáž balistické ochrany), vybavení navijáky
- konfigurace 4 plus jedna, prakticky 3 plus jedna je nedostatečná
- přímé vizuální povědomí kontra zbraňová stanice
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11488
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od Dzin »

Rase
Aha, to mi uniklo.

KOLT
To by nebylo špatné :-) Ale obávám se, že tento scénář asi realizovaný nebude.

skelet
Takto ano.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od skelet »

btw. ona ani pásová technika by nebyla zas takový problém jak se zdá. Na řešení podvozku můžeš poptat vývojářské firmy (např. Howe & Howe), případně zakoupit dokumentaci (třeba Norinco nebo Ukrajina). Vše se dá zvládnout.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od KOLT »

skelet – jo, otázkou je, jestli v tuhle chvíli nejsme pod jejich rozlišovací schopnosti :-) Jsou navíc nějaké náznaky, že se dodávky pro US AF zpozdí. Nicméně pokud naběhne plánovaná výroba v počtech, jaké jsou prezentovány, bylo by k uspokojení potřeb AČR potřeba maximálně jednoho měsíce výrobní kapacity linky ;-) Cena by se dala řešit koupí v rámci FMS, Amíci je kupujou hluboko pod cenou většiny konkurence... Ale jinak jo, mně by taky víc potěšilo, kdybychom měli něco skutečně Made in CR. Jenže z Patriota je český jen podvozek a pár "nepodstatných" prvků. Z Gerlachu pak ještě méně, neb i ten podvozek je většinově z dovozu. Takže jsme zase jen montovna... Tohle bychom možná dokázali dohodnout i pro výrobu JLTV :-/ Nebo třeba nějakého jeho konkurenta z programu, který neuspěl. Bude mít možná snahu se prosadit jinde, když to v USA nevyšlo.

Otázkou je, jaké je nové LMV. Nosnost se měla zvednout na použitelných 1500 kg, nicméně tuším při ochraně jen 2+2a/2b, kdybychom chtěli 3 proti střelám, zase by šla váha nahoru a nosnost dolů. Norové ho letos koupili ve velkém, tak snad ho aspoň otestovali v zimě :-) Nicméně jinak nějakým velkým příznivcem tohohle auta nejsem, spíš bych šel do něčeho jiného.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od skelet »

Kolt: rozdil mezi Patriotem a linkou JLTV v CR je ten, ze sepo zakazce pro ACR tady zavre kram a budou se Oshkoshi dodavat maximalne nepodstatne dily. Vyroba a vyvoj Patriotu (Gerlachu) zde muze bezet dal. Bude to zaviset ciste na sikovnosti obchodniku. Co je pro stat vyhodnejsi asi netreba mluvit.
Neni montovna jako montovna
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od KOLT »

O tom žádná. Otázkou je, jestli to stojí za ten rozdíl v použitelnosti a ceně. Podle mě ne. Hlavní, o co by se mělo v případě zbraní hrát, je schopnost je vyrábět doma v případě krize. Náš automobilový průmysl je zasycený už teď. Jasně, LOT není SUV, čili se bavíme o trochu jiném sektoru. Jenže většina toho, co bychom do Patriotů či Gerlachů skutečně vyráběli, je s běžnou automobilovou produkcí víceméně zaměnitelné nebo to umíme vyrábět a vyrábíme už teď. Pokud by Tatra nebo Zetor přišli se zásadním transferem technologií (především pancéřování), tak proč ne. Ale v tuhle chvíli jsou to jen smontované díly odjinud, v lepším případě na českém podvozku. Platit za to vyšší cenou a téměř dvounásobnou hmotností je dle mého nesmysl.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od skelet »

Podle mě to za to stojí, protože tím rozvíjíš schopnosti zbrojního průmyslu (a tedy průmyslu s vysokou přidanou schopností).
Jinak s hmotností JLTV.. někde uvádí těch 6tun pro dvoumístnou verzi, jinde pro 4místnou. Jak to vlastně je?
Po pravdě mi přijde divné, že ostatní výrobci se pohybují v rozmězí 9-12tun, a JLTV to udělá za šest.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
KOLT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1389
Registrován: 23/4/2017, 22:57

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od KOLT »

6400 kg by mělo být ve čtyřčlenné konfiguraci s A-kitem. On třeba Eagel V není o tolik těžší, ale je méně pancéřovaný. Oni do toho holt Amíci nalili fakt hodně peněz a Oskosh má fakt hodně zkušeností díky válkám v Astánu a Iráku.

Podle mě to právě moc smysl nemá, protože ta vozidla jsou v současné době nekonkurenceschopná. A žádnou velkou přidanou hodnotu nám nepřinesou, protože balistiku, která je z vojenského hlediska to důležité, stejně kupujeme v Izraeli. Pokud by to byl vývoj, placený ze státních, a kombinoval třeba podvozek od Tatry s kabinou z pancíře vyvinutého v VTU, celé montováno ve VOP, pak fajn, klidně ať do toho ČR naleje peníze, máme na to (zdroje i schopnosti). Ale TTD by musely vypadat jinak (pod 10 t určitě).
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17708
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Zetor Engineering

Příspěvek od skelet »

je to tu OT, ale má někdo informace o odolnosti nového vozu Sisu GTP 4x4? Rozměry plus mínus stejné jako Patriot/Gerlach, a to včetně hmotnosti
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Zbrojní průmysl“