Motor pro Kingtigera

Německé tanky, obrněná vozidla, tankové divize, těžká výzbroj.

Moderátor: Zemakt

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Motor pro Kingtigera

Příspěvek od Lord »

Foto motoru a převodovky tanku Tiger, resp. Kingtiger. Jak známo německá koncepce spočívala v tom, že motor byl uložen vzadu v korbě a přes kardan byl přenášen do přední části točivý moment na převodovku a posléze na rozetu a pásy.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

řízení

Příspěvek od sa58 »

Konečně vidím to řízení volantem systému Merrit-Brown. Nevíte kde se ještě používalo?
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Příspěvek od Lord »

Pro karayu: Záleží jaké označení chceme používat, jsou možné všechny alternativy tedy Panzerkampfwagen VI Tiger II Ausf. B, Königstiger, King Tiger, Tiger II, Sd. Kfz. 182. Ale jak se vyjádřili i ostatní palbáci my tady na tom opravdu nebazírujeme.

Pro sa58: Myslím, že tenhle systém mohly používat příbuzné stroje, tj. Tiger, Königstiger, Jagdtiger, Sturmtiger. Zda měl místo pák volant i Panther netuším, do Pantheru se však též montoval dvanáctiválec Maybach HL 230 o objemu 23,095 litrů, který měl výkon 700 koní při 3000 ot/min, ale převodovka byla u Pantheru jiná.

Königstiger byl s tímto motorem málo pohyblivý, používal v podstatě stejný motor jako jeho o něco lehčí předchůdce Tiger I. Konstruktéři si tento nedostatek uvědomovali, ale v té době nebyl silnější motor k dispozici. Postupem času se počítalo s novějším motorem Maybach HL

234. Jednalo by se v podstatě o stejný motor vybavený turbodmychadlem, který by podle některých zdrojů dával výkon 800 hp podle jiných až 1200 hp.

Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Bruno
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 824
Registrován: 8/10/2004, 10:51

Příspěvek od Bruno »

K tým motorom:Motor pôvodne stanovený pre tank Tiger I bol HL210 P45 a bol použitý v prvých 250tich seriových Tigeroch. Najvyšší výkon bol 642 koní pri 3000ot/min. Potom ho nahradil HL 230 P45 s výkonom o 52 koní vyšším. Bol ešte o 10% menší ako HL210 vďaka dômyselnejšiemu riešeniu niektorých prvkov.
Pre porovnanie-Osemvalec Bedford rovnakého zdvihového objemu, pohánajuci 40 tonový Churchill mal prakticky polovičný výkon(325koní)...
Motor HL230 s hlinníkovým blokom válcov a hlavou z ocelovej zliatiny vážil 1200kg. Zkúšal sa aj celohlinníkový motor ale nikdy sa nedostal do serie. Motory HL230 boli sami o sebe vynikajúce, ťažko však mohli bezchybne fungovať v tanku s hmotnosťou Tigera. Charakteristickou závadou motoru bola tendencia k prenikaniu chladiacej kvapaliny do mazacieho okruhu ked prevádzková teplota prekročila 95 stupnov. Príčinou však asi bola "kvalita"syntetickej gumy použitej na tesniace krúžky takže aj sem zasiahol nedostatok strategických surovín.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Najvačším nepriatelom mieru su pacifisti...
Bender

Příspěvek od Bender »

Chtel bych se zeptat proc Nemci pouzivali benzinovy motory a ne naftovy jako Rusaci u nekterejch tanku napr. T-34
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

Ono se v té době moc naftové motory nepoužívaly, navíc benzín se dal vyrábět synteticky z uhlí. Nafta byla pro ponorky, ne pro tanky.

T-34 byl mimo určité serie tanků BT asi prvním tankem s dieselem vyráběným v takové serii.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
Atlantis
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 819
Registrován: 7/4/2005, 15:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atlantis »

Jestli jsem to dobře pochopil (pak tento dotaz smažte) tak motor na obrázcích je HL 230 P45?
J.T.C
desátník
desátník
Příspěvky: 41
Registrován: 19/3/2006, 15:32
Bydliště: Ostravsko

Příspěvek od J.T.C »

Bender píše:Chtel bych se zeptat proc Nemci pouzivali benzinovy motory a ne naftovy jako Rusaci u nekterejch tanku napr. T-34
Četl jsem,že o tom uvažovali v souvislosti s Tigrem,ale nakonec to zamítli z důvodu mít na skladech dva druhy paliva,nehledě k tomu že by se jim při doplňovani v bitvach dělaly zmatky.
Vím že nic nevím a to je vše co vím,
Jaromir Vasek
Příspěvky: 6
Registrován: 16/4/2007, 16:43
Bydliště: Pod Ostrou Hurkou 74 Haj ve Slezsku

Příspěvek od Jaromir Vasek »

Vzkaz pro Lorda : Panther používal také volantové řízení.....viz.:Janusz Ledwoch,PzKpfw V Sd Kfz 171PANTHER ,část 1.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Jaromir Vasek píše:Vzkaz pro Lorda : Panther používal také volantové řízení.....viz.:Janusz Ledwoch,PzKpfw V Sd Kfz 171PANTHER ,část 1.
Pochybuji. Viz manuál k tanku PzKpfw V Panther. Jsou tam rajčáky.

Obrázek
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Německá obrněná technika“