Stránka 1 z 36

Ruská vojenská reforma - letectvo

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 15:13
od Dzin
Jak je na tom rusko v případě cvičným letounů. Narazil jsme na starší článek od Fojtíka (asi 4 roky staré, nepamatuji si přesně), kde tvrdil, že je to dost mizerný stav a ani zavedení Jak-130 to nezlepší. Prorokoval, že nejméně do roku 2020 bude ruské letectvo stále z důvodu špatné/nedostatečné výcvikové techniky spíše jen teoreticky silné. Došlo ke zlepšení, nebo je ta vize pořád takováto?

Re: Ruská vojenská reforma

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 17:21
od Julesak
Rusko má momentálne v prevádzke nejakých 50-60 Jak-130, plus ďalších cca 20 má objednaných.
Čo je podľa určite zlepšenie oproti L-39, či je to (cca 70-80) dostatočný počet na dnešné ruské letectvo si netrúfam posúdiť.

Re: Ruská vojenská reforma

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 18:04
od Dzin
V současné době je v Rusku až 1000 L-39. Co si tak vzpomínám, v provozu jich je několik stovek. Pokud to budeme porovnávat s tímhle, tak je těch Jaků velmi málo. Když to porovnám s USAF, to má v provozu přes tisícovku cvičných letadel, což by odpovídalo celkovým počtům L-39. Nejsem schopen posoudit, kolik by jich Rusko reálně pro plnohodnotný výcvik potřebovalo, ale myslím si, že by to mohlo být několik stovek. Pokud Fojtík tvrdil, že to bude problém, potom má asi pravdu stále.

Re: Ruská vojenská reforma

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 18:39
od Julesak
Na stranu druhú si treba uvedomiť že počet lietadiel dnešného ruského letectva letectva je významne menší než u USA či ZSSR, a tomu podľa mňa zodpovedá výrazne menší počet cvičných lietadiel.
Napr. za ZSSR existovalo niekoľko (8?) samostatných leteckých/pilotných škôl (učilísť), ruské letectvo mám myslím už len jednu pre pilotov strojov s pevným krídlom a jednu pre vrtuľnikárov.

Re: Ruská vojenská reforma

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 19:15
od mepu
Plánovaná potřeba Jaků-130 pro ruské letectvo cca 250 letounů, je to ale starší údaj.

Re: Ruská vojenská reforma

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 19:34
od Zipoun
"Putin: strategické velení v Arktidě má začít pracovat od 1. prosince"
http://czech.ruvr.ru/news/2014_11_24/Putin-strategicke-veleni-v-Arktide-ma-zacit-pracovat-od-1-prosince-5872/

Re: Ruská vojenská reforma

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 19:40
od Skeptik
Dzin píše:V současné době je v Rusku až 1000 L-39. Co si tak vzpomínám, v provozu jich je několik stovek. Pokud to budeme porovnávat s tímhle, tak je těch Jaků velmi málo. Když to porovnám s USAF, to má v provozu přes tisícovku cvičných letadel, což by odpovídalo celkovým počtům L-39. Nejsem schopen posoudit, kolik by jich Rusko reálně pro plnohodnotný výcvik potřebovalo, ale myslím si, že by to mohlo být několik stovek. Pokud Fojtík tvrdil, že to bude problém, potom má asi pravdu stále.

V současné době ruské VVS provozují cca 1.250 "jednopilotních" bojových letadel, z nichž cca 450 je vyrobených nebo modernizovaných v posledních 10ti letech (většina z nich po roce 2010).
K tomu provozují cca 90 cvičných L-39 a 56 Jak-130.
Zda je to moc či málo neumím posoudit - stejně jako nevím jaká je úroveň tohoto výcviku. I když dle všeho se jeho úroveň v posledních letech výrazně zvýšila.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 20:21
od Dzin
Zkusím najít toho Fojtíka. Každopádně mi přišlo zajímavé, že se podobné úvahy moc neobjevují a většinou se vše soustřeďuje na bojové jednotky a výcvik se trochu opomíjí. Proto třeba bylo pro Rusko nemilé, když díky sankcím Německo přerušilo výstavbu dalších moderních výcvikových zařízení pro potřeby ruské armády.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 20:25
od Julesak
Skeptik - presne tak. Proste VVS RF sú menšie než VVS ZSSR alebo USAF, teda potrebujú menej cvičných lietadiel.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 20:35
od Julesak
Dzin píše:Zkusím najít toho Fojtíka. Každopádně mi přišlo zajímavé, že se podobné úvahy moc neobjevují a většinou se vše soustřeďuje na bojové jednotky a výcvik se trochu opomíjí. Proto třeba bylo pro Rusko nemilé, když díky sankcím Německo přerušilo výstavbu dalších moderních výcvikových zařízení pro potřeby ruské armády.


Ako to nakoniec dopadlo s centrom v Muline neviem, okrem neho by však mali vzniknúť ešte tri - teda jedno v každom okruhu. Na juhu v Aśuluku, na východe na strelnici Cugol neďaleko leteckej základne Step.
Aký je/mal byť podiel zahraničných dodávateľov na ich postavení mi nie je známe.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 20:42
od Polarfox
Julesak píše:Skeptik - presne tak. Proste VVS RF sú menšie než VVS ZSSR alebo USAF, teda potrebujú menej cvičných lietadiel.

Jasně, ale stále tu máš určitý počet aktivních cvičných letounů. Pokud není současný držený počet adekvátní menšímu počtu bojových letounů, tak proč jsou drženy? A pokud je adekvátní (ať již pro potřeby současné či budoucí), tak se dá předpokládat, že bude potřeba je nahradit, byť by to nebylo striktně metodou kus za kus. Další otázkou je početní stav letectva RF v budoucnu...tj. stejný počet bojových letounů nebo se plánuje navýšení (s tomu odpovídajícími nároky na cvičné letouny)?

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 21:15
od Julesak
Objednaných Jakov je cez 70, z toho 50+ už je dodaných. Či budú nasledovať aj ďalšie objednávky neviem, a to koľkým bojovým lietadlám zodpovedá koľko cvičných - to by chcelo porovnať napr. stav VVS ZSSR k nejakému roku, prípadne dnešný stav USAF.
A to sa mi osobne momentálne nechce.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 22:40
od Xawi3r
Julesak píše:Objednaných Jakov je cez 70, z toho 50+ už je dodaných. Či budú nasledovať aj ďalšie objednávky neviem, a to koľkým bojovým lietadlám zodpovedá koľko cvičných - to by chcelo porovnať napr. stav VVS ZSSR k nejakému roku, prípadne dnešný stav USAF.
A to sa mi osobne momentálne nechce.



To bych neřekl,že by bylo relevantní porovnání. Domnívám se, že dnes je na výcvik stejného počtu pilotů potřeba podstatně méně cvičných letadel,než v dobách někdy před třiceti lety a dříve ( moderní simulátory..., technika a metody používané při výcviku obecně, atd. ).
Než na USAF, nebo ZSSR bych se raději díval na poměry cvičné a "ostré" techniky v zemích, jako je Francie, Německo atd., aby jsme došli k relevantním závěrům...

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 22:48
od Dzin
Sovětské letectvo mělo v aktivní službě

v roce 1985
- 1225 bombardérů
- 2545 bitevníků
- 1620 stíhaček
- 205 REB
- 1090 průzkumných
- 185 protiponorkových
- 110 tankovacích
- 2135 transportních
- 2040 cvičných

v roce 1990
- 1205 bombardérů
- 2430 bitevníků
- 1520 stíhaček
- 205 REB
- 970 průzkumných
- 180 protiponorkových
- 110 tankovacích
- 1870 transportních
- 2040 cvičných

poměr je tedy 1 ku 4 - 4,5

Rusko mělo v roce 2007
- 204 bombardérů
- 793 bitevníků
- 765 stíhaček
- 60 REB
- 20 včasné výstrahy
- 119 průzkumných
- 20 tankovacích
- 327 transportních
- 980 cvičných

poměr 1 ku 2,35

ovšem kolik z toho reálně v roce 2007 provozovalo težko říci.


Xawi3r
Mě by přišlo logické spíše naopak. Sice máme realistické simulátory, ale vzrostla i složitost pilotáže a i vedení vzudšných operací. Čili bych předpokládal, že nároky na piloty kladené budou vyšší a bude se požadovat jejich větší vycvičenost.
Máme přehled, kolik pilot musel mít nalétáno cvičných hodin? To by tohle mohlo trošku nasměrovat.

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 22:57
od Franz Trubka
Dzine, ktera letadla se zarazovala do pruzkumnych a ktera do REB ?

Re: Ruská vojenská reforma

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 23:08
od Xawi3r
Nějaké info o aktuálním náletu letových hodin pilotů východního vojenského okruhu za rok 2014:

Piloti An-12 a An-26 v průměru 200 hodin a nejvytíženější posádka 330 hodin.
Piloti Su-24 v průměru dodnes 180 hodin.
Piloti vrtulníků 150 hodin.
Piloti bojových/útočných letounů 130 hodin.

http://news.mail.ru/inregions/fareast/2 ... /20173005/

Nevím jak jsou na tom v ostatních vojenských okruzích, ale dle článku bych očekával zhruba polovinu:)

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 23:10
od Dzin
Nevím, mám uvedenou jen souhrnou tabulku. Mohl bych to maximálně začít různě dohledávat, ale abych využil citaci "a to sa mi osobne momentálne nechce."

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

PříspěvekNapsal: 24/11/2014, 23:16
od Alchymista
"Kondičné" lietanie na cvičných lietadlách má zmysel hlavne u stíhačov a bitevníkov, ale už len čiastočný alebo malý až žiadny u ostatných druhov.

Re: Ruská vojenská reforma

PříspěvekNapsal: 25/11/2014, 08:13
od mepu
Xawi3r píše:Nějaké info o aktuálním náletu letových hodin pilotů východního vojenského okruhu za rok 2014:

Piloti An-12 a An-26 v průměru 200 hodin a nejvytíženější posádka 330 hodin.
Piloti Su-24 v průměru dodnes 180 hodin.
Piloti vrtulníků 150 hodin.
Piloti bojových/útočných letounů 130 hodin.

http://news.mail.ru/inregions/fareast/2 ... /20173005/

Nevím jak jsou na tom v ostatních vojenských okruzích, ale dle článku bych očekával zhruba polovinu:)

Vzhledem k Ukrajině bych v západním, jižním a centrálním čekal spíš dvakrát tolik :-D

---
Čirou náhodou jsem dnes narazil na toto, tak vám to sem hodím ;)

SR-10 - má zaplňovat mezeru mezi letouny Jak-130 a Jak-152
Letectvo projevilo zájem o získání proudových cvičných letadel SR-10. Ministerstvo obrany poslalo návrhy na úpravu technických specifikací výběrového řízení na vývojové práce na cvičné letouny SR-10 (dopis ze dne 03.25.2014, na №02-15 / 615 CC). Generální štáb ruského ministerstva obrany připravila stanovisko k věci, následně byla schválena ministrem obrany, což znamená, že můžete začít výroba prototypů a jejich testování u letectva. V roce 2015 se plánují vyrobit 4 prototypy.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
> http://industrial-news.com/?p=786
fotky z firmy a vývoje/výroby sportovního prototypu (ne armádního!) > http://kb-sat.ru/projects/cp10.shtml
Pěkné éro :oops:
Velice pěkné sice z r.2009 porovnání SR-10 v podstatě s všemi výcvikovými letouny na světě v různých kategoriích (i připravovaných, je tam i Jak-152) v této prezentaci > http://kb-sat.ru/i/files/documents/cp10/presentation-cp10-eng.ppt

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

PříspěvekNapsal: 25/11/2014, 18:30
od kenavf
Dopredná šípovitosť?Pokial viem tak na SU-47 vyhodnotili že u doprednej šípovitosti prevládajú zápory nad kladmi. http://cs.wikipedia.org/wiki/Suchoj_Su-47