Ruská vojenská reforma - letectvo

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Julesak »

Modernizácie určite, novovýroba - asi ťažko.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od rabo »

Modernizácie určite, novovýroba - asi ťažko.
Asi máš pravdu, ale u Rusov nikdy nevieš. To myslím ako už overené tvrdenie. Koľko krát už bolo napísané, že toto v Rusku nebude a to sa nespraví a toto nezavedú , lebo... a potom prišlo prekvapenie a zase úvahy , že prečo sa to tak udialo. Oni nie sú naozaj štandardní štát , ale to je o tom, že sú mimo našich "vzorcov" a vedia prekvapiť.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Alchymista »

28.05.2015 Верховный главнокомандующий В.В. Путин, поручил возобновить производство Ту-160М, и до 2020 года поставить в войска не менее 50 - Ту-160.
Putin nariadil obnoviť výrobu Tu-160M a do roku 2020 zaviesť do vojsk najmenej 50 Tu-160.
Myslím že je to myslené tak, že v roku 2020 by chceli mať celkovo aspoň 50 kusov - vrátane už existujúcich 16 kusov
V jednom z videí na tému obnovená výroba Tu-160 sa hovorí zhruba toľko - ruské VVS odoberú toľko kusov, koľko bude výrobca schopný dodať.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Prdola
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 120
Registrován: 4/3/2014, 07:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Prdola »

Mají na to 5 let, na 50 (34) kusů. To si dali velký cíl, když jim bude trvat obnovení linky rok, tak jim zbyde asi 3.5 roku, tedy nějakých +-14 ks/rok (10 v případě těch 36).
Taky bude zajímavé, jestli VVS ty nové tu160 rozšíří, nebo nahradí něco staršího.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od kenavf »

Prdola píše:Mají na to 5 let, na 50 (34) kusů. To si dali velký cíl, když jim bude trvat obnovení linky rok, tak jim zbyde asi 3.5 roku, tedy nějakých +-14 ks/rok (10 v případě těch 36).
Taky bude zajímavé, jestli VVS ty nové tu160 rozšíří, nebo nahradí něco staršího.
Obnovenie linky.Čo sa dá pod tým predstaviť.Myslím že sa nejedná o nejakú linku ako v automobilke ale montuje sa "hniezdovým" systémom(či ako sa to volá).Pochybujem že by povyhadzovali staré prípravky a náradie.Kedysi mi známy hovoril, že rusi dokázali nájsť aj prípravky z produkcie lietadiel ktoré prestali vyrábať pred 50 rokmi(nemám to overené).To že na tom môže byť niečo pravdy dokazujú tie raketové motory ktoré skladovali 40 rokov aby ich potom predali američanom.
Väčší problém vidím aj v ľudskej kapacite.Kde zobrať zrazu toľko ľudí schopných výroby lietadiel.A so systémami kvality majú tiež problémy(napr.viď. Proton)
Akurát je otázne či sa oplatí znovuvyrábať bombardér koncepčne starý 40 rokov(začiatok vývoja 1973).To by si museli byť fakt istý jeho nadčasovosťou a potenciálom.Ale možno je to lacnejšie a zadané požiadavky splňuje.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Prdola
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 120
Registrován: 4/3/2014, 07:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Prdola »

Nazvat to linka možná není nejlepší, ale mě se to vžilo do hlavy právě z důvodu, že jsem někde četl, že výrobní linka na tu160 je zakonzervovaná, možná špatný zdroj
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od kenavf »

Prdola píše:...že jsem někde četl, že výrobní linka na tu160 je zakonzervovaná..
A to by tiež naznačovalo že tie veci(hardware) neboli zlikvidované a rozbeh výroby je skôr o organizačnej a perzonálnej stránke(zjednodušene povedané).
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Prdola
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 120
Registrován: 4/3/2014, 07:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Prdola »

Budou to mít podobné jako amíci s raptorama
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od kenavf »

(Rusko)Počítá se s modernizací obřích dopravních letadel An-124 a obnovení jejich výroby v rámci programu Kolos.
http://www.armadninoviny.cz/stav-hlavni ... gramu.html
Že by Rusko malo oprávnenie vyrábať An-124??
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od kopapaka »

kenavf píše:Pochybujem že by povyhadzovali staré prípravky a náradie.Kedysi mi známy hovoril, že rusi dokázali nájsť aj prípravky z produkcie lietadiel ktoré prestali vyrábať pred 50 rokmi(nemám to overené).To že na tom môže byť niečo pravdy dokazujú tie raketové motory ktoré skladovali 40 rokov aby ich potom predali američanom.
Jo, našly se výrobní přípravky Jaků-3. Jen si nejsem jisté, jestli to ve skutečnosti nebyly ty pozdější cvičné...
Raketové motory ovšem oproti příkazu nechal "zmizet" do skladu šéfkonstruktér - bylo mu líto vhodit tolik dokončené práce...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Hektor »

Kenaf: vyroba mala pôvodne bežať súbežne v Rusku a na Ukrajine a minimalne aerodynamika je od CAGI. Ak si to vezmeš kolem a kolem tak cez subdodavatelov si poskladas čokolvek bez pomoci majitela.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Julesak »

Väčšina vyrobených An-124 (cca 2/3) vznikla v Uljanovskom Aviastare. Tj. možnosť výroby určite existuje, ako je to s právami, neviem.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11546
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Dzin »

Sice to moc nesleduji, ale narazil jsem na to, že od června spadlo Rusům už 5 bojových letadel. Naposledy snad Su-24M. Zdá se mi to, nebo se jim začínají množit havárie? Předtím jsme na to nikde moc nenarazil, ale jak jsme psal, zase to tolik nesleduji.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Wladimir
četař
četař
Příspěvky: 77
Registrován: 25/3/2014, 13:10

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Wladimir »

A ktoré konkrétne ? ja som postrehol iba Su-24 a Su-34 ktoré havarovalo pri pristávaní.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Alchymista »

spadli tuším aj dva Mig-29 a nejaké vrtuľníky.
Julesak píše:Väčšina vyrobených An-124 (cca 2/3) vznikla v Uljanovskom Aviastare. Tj. možnosť výroby určite existuje, ako je to s právami, neviem.
Zobrané do dôsledkov - môže im to byť viacmenej jedno. Najmenej tucet An-124 by uživili aj na čisto vnútroštátnej doprave.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od kenavf »

Alchymista píše:
Julesak píše:Väčšina vyrobených An-124 (cca 2/3) vznikla v Uljanovskom Aviastare. Tj. možnosť výroby určite existuje, ako je to s právami, neviem.
Zobrané do dôsledkov - môže im to byť viacmenej jedno. Najmenej tucet An-124 by uživili aj na čisto vnútroštátnej doprave.
To že by ich prevádzkovali na vnútroštátnych linkách predsa nerieši nič s právami na prípadnej výroby týchto lietadiel v Rusku.
Skôr by bola otázka ako bolo podchytené "následníctvo" pri takýchto projektoch pri rozpade SSSR.Pochybujem,že by počas konštrukcie lietadla(alebo pri zakladaní podniku Antonov)v dobách SSSR bolo v zmluvách podchytená varianta čo sa bude diať po rozpade SSSR.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Dzin
7. Major
7. Major
Příspěvky: 11546
Registrován: 16/10/2004, 21:31

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Dzin »

Wladimir
To mě právě zajímalo.

Takže to znamená, že za loňský měsíc spadli dva MiG-29, 1 Su-24M a 1-Su-34? K tomu nějaké vrtulníky. Asi na netu se bude dát dohledat více, tak se podívám, jen jsme chtěl vědět, jestli někdo nemá přehled. Či zda to je normální stav v ozbrojených silách RF.
Obrázek

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Skeptik »

Od června 2015 se VVS skutečně potýkají se sérií nehod. Konkrétně:
Su-34 ... po přistání se neotevřel brzdící padák, letadlo přejelo runway a převrátilo se. Piloti přežili bez zranění.
MiG-29UB ... pravděpodobně technická závada za letu. Piloti se katapultovali, ale utrpěli středně těžké a těžké zranění.
Tu-95MS ... závada a následný požár motoru při vzletu. Letadlo vyjelo z dráhy a shořelo. Jeden člen osádky zahynul, ostatní zranění z toho kapitán velmi vážně - popáleniny na 40% těla.
MiG-29A ... závada motoru za letu. Pilot (generálmajor a náčelník Služby bezpečnosti letů VVS) se úspěšně katapultoval.
Su-24M ... po vzletu s plným bojovým nákladem došlo k prudkému klonění doleva, s následným nárazem do země. Příčina zatím není známá, oba piloti nepřežili.

Kromě výše uvedeného spadl ještě jeden Su-24MP v únoru, při přiblížení na přistání ztratila posádka kontrolu nad strojem a rozbili se 7 km před RWY.

Alchymistou zmiňované vrtulníky nebyly armádní ... 1x Ka-226 Ministerstva vnitra, 1x práškovací Mi-2 a 2x Mi-8 společnosti UTAir.

Celkem tedy 6 letadel, z toho 5 za cca měsíc.
Za posledních 5 let ztrácely VVS cca 2 až 8 letadel ročně. Zda je těch 5 za měsíc jen smutná shoda okolností, nebo trend se teprve uvidí. Určitě to ale souvisí s prudkým nárůstem činnosti VVS v letošním roce.
Alarmující ale je, že min ve 3 případech z těch 5ti havárií (a u těch dalších 2 možná) je příčinou technická závada.

Break, break

Co se práv na výrobu An-124 v Rusku týče, tak ta měla být při rozpadu SSSR dána jak Ruské federaci, tak Ukrajině. Byla vázána na výrobní závody. Obnovení výroby tedy toto nevadí.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od kenavf »

Skeptik píše: Co se práv na výrobu An-124 v Rusku týče, tak ta měla být při rozpadu SSSR dána jak Ruské federaci, tak Ukrajině. Byla vázána na výrobní závody. Obnovení výroby tedy toto nevadí.
Čo znamená "byla vázána na výrobní závody".
Kde všade mal Antonov výrobné závody?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Aaron Goldstein
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3062
Registrován: 19/7/2014, 19:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Aaron Goldstein »

kenavf píše: Kde všade mal Antonov výrobné závody?
Dle wiki se výrobní závody nacházely v Charkově, Taškentu a Novosibirsku...
Obrázek

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Odpovědět

Zpět na „SSSR - Rusko“