Ruská vojenská reforma - letectvo

Moderátor: Julesak

Odpovědět
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Skeptik: Podme sa bavit o tom, ci je normalne, ze dopravne AN-26 vojenskeho letectva cudzieho statu doleti vo FL 105 rumunskeho FIRu. :roll: A tym myslim, ze je to vysoko nestandardne pre akekolvek lietadlo. Ak by vo FL 105 doletelo do tohoto isteho priestoru Quantas a neodpovedalo by na komunikaciu, tak isto by sla hore ostra. Co len zvyraznuje ucel samotneho letu, vyprovokovat QRA. Alebo ako ? Naco ine leteli ruske vojenske AN-26 a Be-12 nizkym letom neohlasene do rumunskeho FIR ? Ved ak by nieco viezli,rozumej naklad, bolo by v prom rade v ich zaujme podat letovy plan, zapnut odpovedace, nastupat do beznej letovej vysky a hlasit sa pri prechodoch priestormi nie ?
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Skeptik »

niko píše:Skeptik: Hej, podme sa bavit o tom, ze je normalne, ze dopravne AN-26 vojenskeho letectva cudzieho statu doleti vo FL 105 rumunskeho FIRu.
Ano, z hlediska pravidel řízení letového provozu je to naprosto normální - tedy všude tam, kde FIR přesahuje přes suverénní vzdušný prostor státu a zároveň se to dopravní AN-26 pohybuje ve vzdušném prostoru třídy G (tedy neřízeném).
Ale je pravdou, že dle stejných pravidel s ním mohou letět ty Typhony :wink: … nikdo nic neporušil.
niko píše:A tym myslim, ze je to vysoko nestandardne pre akekolvek lietadlo. Ak by vo FL 105 doletelo do tohoto isteho priestoru Quantas a neodpovedalo by na komunikaciu, tak isto by sla hore ostra.
Je to nestandardní pro civilní dopravní letadlo, protože Safety. Vojenské letadlo, ale i sportovní, je něco jiného.
Žádné letadlo pohybující se ve vzdušném prostoru třídy G nemusí odpovídat na komunikaci, protože se tam spojení nezyžaduje
Třída G: lety IFR i VFR. Lety IFR ani VFR nejsou předmětem letového povolení a není vyžadováno oboustranné spojení mezi letadly a stanovišti ATS. Pokud je to vhodné, jsou poskytovány informace o ostatním provozu.

niko píše:Co len zvyraznuje ucel samotneho letu, vyprovokovat QRA. Alebo ako ? Naco ine leteli ruske vojenske AN-26 a Be-12 nizkym letom neohlasene do rumunskeho FIR ? Ved ak by nieco viezli,rozumej naklad, bolo by v prom rade v ich zaujme podat letovy plan, zapnut odpovedace, nastupat do beznej letovej vysky a hlasit sa pri prechodoch priestormi nie?
Nevím proč tam letěli?
Pátrání, výcvik, výlet, špionáž, nějaké měření … co já ví. To neřeším.
Jen píši, že nic neporušili, stejně jako to neporušují letadla NATO plácající se ve stejném prostoru SIMFEROPOL FIR, kde jsou stejná pravidla.
Ten článek je prostě zavádějící, protože dostatečně nevysvětluje, že se vlastně nic nestalo. Kdo z čitatelů zná pravidla létání a pravidla v BUCURESTI FIR ? Nebo třeba jen rozdíl mezi "Flight Information Region" a "Romanian sovereign airspace" ?
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Skeptik porovnavat AN-26 so sportovym lietadlom je trochu mimo misu. Tem sa fakt hodi ten Quantas lepsie. Okrem toho, ako mali Rumuni vediet, ze sa nejedna o civilny airliner pokial nemal zapnuty odpovedac a neidentifikoval sa, nehlasil sa na priestoroch ? To, ci niekto nieco porusil, alebo nie je v zmysle mojho dotazu nepodstatne. Podstatne je, ze to bol dovod pre QRA. Sam velmi dobre vies, ze nie je normalne, ze sa AN-26, cize lietadlo kategorie ako ATR-72, normalne lietace vo vyske FL 250, taha natajnasa nizkym letom, bez odpovedaca a radiokomunikacie ponad Cierne more az do Bukuresti FIRu a ze to zakonite muselo vyhnat do vzduchu QRA. Co bol aj s najväcsou pravdepodobnostou zamer samotneho letu. Tym sa vraciame spät k mojej povodnej otazke: taktike umyselnych priblizeni, alebo naruseni vzdusnych priestorov NATO letectvom Ruskej federacie. To, ze tieto narusenia a priblizenia v 99 % pripadov neporusuju medzinarodne prava a dohovory uz fakt nemusime riesit, to je myslim kazdemu jasne. Zmysel je vyhnat hore QRA a SIGINTom zmapovat ten pomyselny vianocny stromcek a nie zahucat AN-26tkou nad Konstancou. :wink:
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od kenavf »

niko píše:... To, ze tieto narusenia a priblizenia v 99 % pripadov neporusuju medzinarodne prava a dohovory uz fakt nemusime riesit, to je myslim kazdemu jasne...
Keď sa chceme baviť o tom čo sa má a čo sa nemá tak musíme aj my používať správny pojem "priblíženie".
A keďže daný sektor FIRu nepredpisuje žiadnu komunikáciu tak je to len na "druhej" strane čo urobí a prvá strana nemusí vysvetlovať čo tam robí.

Vyžadovať nejaké "džentlmenské chovanie" v dnešnej dobe je asi problém. Klauzula medzinárodnej dohody bola naplnená.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Kenavf: Pre QRA su jasne pravidla, ktore samozrejme pozna aj ruska strana. Nie je to teda tak, ze niekam priletia a cakaju, vo sa bude diat. Vopred vedia, aka bude reakcia. Tieto "skusky reakcieschopnosti" su vopred dobre naplanovane. Ide o dvyhnutie ostrej a reci o neporuseni medzinarodneho prava su uz len omacky pre media.

Inak pojem "priblizenie" ma v letectve uplne iny vyznam. Ale nechcem tu slovickarit, nech si tieto "operacie" nazve kazdy ako chce.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Skeptik »

niko
Porovnával jsem pravidla, nikoli letadla.
Ale já fakt nevím, co bylo účelem toho, proč to An-26 letělo v mezinárodním vzdušném prostoru spadajícím pod BUCURESTI FIR. Klidně to mohla být provokace a snaha vyprovokovat QRA, ale taky to mohl být normální cvičný navigační let nad mořskou hladinou.
To že ten vzdušný prostor patří do BUCURESTI FIR neznamená, že je to rumunský vzdušný prostor.
naruseni vzdusnych priestorov NATO letectvom Ruskej federacie

Co si, niko, představuješ pod tým "vzdušným prostorem NATO" ?
Protože tady NEŠLO o rumunský vzdušný prostor.

Jo kdyby ten AN-26 vstoupil do vzdušného prostoru nad výsostnými vodami Rumunska, či dokonce do některého z vojenských cvičných vzdušných prostorů (to jsou ty žluté - viz níže), kterých má Rumunsko podél pobřeží jak … no prostě hodně … tak to by byla jiná.
Jenže k tomu evidentně nedošlo = An-26 byl stále nad mezinárodními vodami (tedy fakticky mezinárodním vzdušném prostoru) - to je to modré na přiložené mapce.

Takže ne - jen snaha o senzaci, při využití neznalosti čtenářů.

Obrázek

Co se týče pravidel pro QRA, to jsou pravidla NATO, ruské letectvo zajímat nemusí … pokud je nechtějí z nějakého důvodu využít.

Obrázek správně vložil Jarl.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Skeptik ty vies kde tu AN-26 dohnali ? :D V texte pokial si spominam stalo, ze lietadla boli asi este vo Bukuresti FIR a nie vo vzdusnom priestore Rumunska. Teda logicky boli minimalne v blizkosti vzdusneho priestotu Rumunska. Okrem toho je mi to srdecne jedno. Fakt sa nemienim nechat vtiahnut do debaty " ved Rusko nic, lebo medzinarodne pravo" a nech sa to zase zvrtne na konflikt vychod- zapad.Ruske lietadla podnikli let, ktory zdvyhol QRA, bodka. K taktike vyuzitia dopravnych lietadiel so Sigintom, co som sa povodne pytal nevie nikto nic, takze debata uplne o niecom inom ako som sa pytal. Takze dakujem za prispevky a ked nieco budete vediet k teme budem rad za reakciu. Dalej asi nema cenu pokracovat v tejto diskusii.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od kenavf »

niko píše:Kenavf: Pre QRA su jasne pravidla, ktore samozrejme pozna aj ruska strana. Nie je to teda tak, ze niekam priletia a cakaju, vo sa bude diat. Vopred vedia, aka bude reakcia. Tieto "skusky reakcieschopnosti" su vopred dobre naplanovane. Ide o dvyhnutie ostrej a reci o neporuseni medzinarodneho prava su uz len omacky pre media.

Inak pojem "priblizenie" ma v letectve uplne iny vyznam. Ale nechcem tu slovickarit, nech si tieto "operacie" nazve kazdy ako chce.
Rusov môžu zaujímať medznárodné pravidlá a tie dodržali a preto je dôležitý pojem že nedošlo k "narušeniu" ale len k "priblíženiu"(aby sme neslovíčkarili, tak predpokladám že vieš čo mám na mysli)
Rusov nemusí zaujímať nejaká interná smernica QRA NATO, alebo je to medzinárodná dohoda?
To že rusi vedia čo o čom QRA NATO je a "overujú" si v praxi jeho plnenie, nieje porušovanie medzinárodnej dohody. Veď to isté robia aj lietadlá NATO.

P.S. Nikto tu nepoprel možnosť využitia dopravných lietadiel v spolupráci so Sigintom. Len nesmieš zase trvať na teorii že to čo NATO môže robiť to si rusi nesmia dovoliť.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Skeptik »

niko
Já do toho "konflikt Východ - Západ" netahal, nevím, proč to tedy zmiňuješ.
Naopak, napsal jsem, že Rusové na podobné lety letadel NATO reagují úplně stejně (jen se o tom u nás nemluví - maximálně se káže fotka ruského stíhače a napíše se, že byl "neprofesionálně" blízko.
A Rusy také nezajímá, jestli to letadlo tam bylo aby provokovalo, nebo jestli jen hledalo ryby.

Já se jen snažil vysvětlit pravidla řízení letového provozu v tomto prostoru a uvést tak článek na pravou míru … mimochodem na Tvůj dotaz :( Nic víc, nic míň.
Třeba to někoho zajímalo a je rád, že se dozvěděl něco nového.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od kenavf »

Skeptik píše:niko
..Já se jen snažil vysvětlit pravidla řízení letového provozu v tomto prostoru a uvést tak článek na pravou míru … mimochodem na Tvůj dotaz :( Nic víc, nic míň.
Třeba to někoho zajímalo a je rád, že se dozvěděl něco nového.
:up:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Chlapi presne toto som nechcel, aj ked trochu predpokladal. Teda, ze budu moje slova dezinterpretovane. Kenafv nikde som nepisal, ze si nieco moze nato a Rusi nie. Nespajaj ma prosim s tymto. Tak isto som sa nepytal na priedtory leteckej prevadzky Skeptik. Tie su mi jasne. Skusim este raz jasnejsie. Chlapi neviete aky je technicky postup pri tychto provokaciach ? Ja som nacrtol jeden sposob, kde je dopravak volavka a druhy SIGINT. Neviete niekto nieco blizsie ? Nestretli ste sa s touto problematikou ? Tieto letecke operacie su predsa dneska velmi caste a Rusi su v nich velmi sikovni.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od kenavf »

Ale my sme ti to len potvrdili že také provokácie s volavkou sú možné, ale že i tak sa nejedná o narušenie vzdušného priestoru a k tomu ti dal aj Skeptik vysvetlenie, že tie lietadlá sa nemajú povinnosť hlásiť, ale ty si stále operoval s pojmom "narušenie", tak ti bolo znova doložené že sa o narušenie nejedná, nanajvýš o provokačný let ktorý neporušuje medzinárodné zmluvy a až potom sa argumentovalo tým že to isté robia aj lietadlá NATO, takže je to bežná prax.
Takže:
1. Ano, môžu to byť provokácie s volavkou
2. Nie,nič viac o tom nevieme.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Skeptik »

kenavf
ne tak úplně. Vůbec nemuselo jít o žádnou provokaci z ruské strany, ba dokonce mohlo jít o provokaci ze strany NATO … se stejnou relevancí.
Proč? No posuď sám:

V mezinárodním právu existuje výsostné území státu. U pevninských států je to jednoduché – shoduje se s hranicemi daného státu. Nad tímto výsostným územím je výsostný vzdušný prostor tohoto státu. A tam stát uplatňuje svoji suverenitu.
Ale co u přímořských států, kde není pevné rozhraní mezi souší a mořem (příliv / odliv)?
Mezinárodní právo říká, že v takovém případě je stanoveno výsostné území na moři, které sahá (až na výjimky) do vzdálenosti 12 NM od pobřeží – nazývá se vnitřní moře či teritoriální vody či výsostné vody. A tam platí svrchovanost státu, stejně jako na pevnině, a stát tam uplatňuje svoji suverenitu. Dál už je to volné moře bez práva na suverenitu přiléhajícího státu. A odpovídajícím způsobem je tomu i ve vzdušném prostoru nad těmito teritoriálními vodami.
Protože ale v řízení letového provozu je primární bezpečnost (Safety), tak FIRy těchto přímořských států zasahují i nad volné moře (mezinárodní vody). A dál už je pak „vzdušný prostor nikoho“. Tak je tomu třeba nad Atlantikem.
V některých případech malých moří, a Černé moře je typický případ, je tomu ale jinak. Tato moře jsou tak malá, že se FIRy navzájem dotýkají a "zastřešují" tak celou plochu moře. To ale neznamená, že vzdušný prostor v tomto FIRu je svrchovaným vzdušným prostorem daného státu.
Pro službu řízení letového provozu, která má daný FIR na starosti pak platí, že má právo a povinnost poskytovat v tomto prostoru své služby a zároveň vymáhat dodržování stanovených pravidel.

V případě BUCURESTI FIR o který jde, je touto službou rumunská ROMATSA.
A ROMATSA stanovila, že za teritoriálními vodami Rumunska (12 NM od pevniny) bude vzdušný prostor dělen následovně:
Od hladiny moře po FL105 to bude neřízený prostor třídy G
Od FL105 výše to bude řízený prostor třídy C
Jak už jsem napsal dříve, v prostoru třída G se poskytuje pouze informační a záchranná služba, a to na vyžádání. Jinak si tam každý může lítat, jak chce, samozřejmě při akceptování pravidel létání.

A teď se dostáváme k meritu věci.
Lety těch ruských letadel mohou (a já se přikláním k tomu, že jsou) být obyčejnými výcvikovými navigačními lety. Proč?
No protože navigace nad vodní plochou patří k těm nejsložitějším navigačním úlohám, a nelze se spoléhat na to, že bude vždy k dispozici GPS/GLONASS a vysílačka. Zvláště u vojáků. Jistě takové navigační lety by mohli trénovat pouze ve FIRu Simferopol či Rostov, ale to by byly dost krátké a jednoduché lety. Tak proč nevyužít toho že se dá neřízeným prostorem třídy G oblétnout celé Černé moře? Jistě, přitom se postupně prolétají FIRy Simferopolu – Bucuresti – Sofie – Istambulu – Antálie – Rostovu a zpět Simferopolu. Ale třídou G, kde posádku nikdo neruší a hlavně neřídí = neříká jí, co má dělat. A takové výcvikové lety se opravdu dělají, jsou nezbytné.
Zatím logické?

Tak, a teď PROČ zasahovali ti Angláni a proč k těmto letům zvedli stíhače?
Když ta ruská letadla nikoho neohrožovala, dodržovala pravidla, a jak sami poznamenali, nenarušila výsostný vzdušný prostor Rumunska?
Ze strany Rusů se jednalo o asi stejnou "provokaci" jako když se české letadlo, ve výšce do 300 metrů (to je u nás třída G) přiblíží k hranicím Slovenska na 20 kilometrů :lol:

V podstatě existují tři důvody:
1) provokace a narušení výcviku ruských posádek
2) demonstrace síly
3) výcvik vlastních stíhačů

Osobně si myslím, že šlo o všechny tři důvody.

A abych nebyl nařčen z nadržování Rusku, oni dělají letadlům NATO, cvičícím, nebo šmírujícím v jejich FIRech totéž :wink:

Takže v těchto konkrétních případech, nejednalo se o špionážní letadla ani ta letadla nebyla špionážním letadlem doprovázena, sice mohlo jít tak trochu o provokaci, ale nejspíš ne. A provokace to byla spíše ze strany RAF resp. NATO.
To NATO (Angláni) zbytečně zvedali stihačky do vzduchu a poslali je na "přepad" letadla, které nic neporušovalo.

Ale jak píši, a ještě jednou opakuji, bylo to jejich právo, neb ani oni nic neporušili. A že to pak využili v propagandě? No to už je dnešní svět :roll:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od kenavf »

To Skeptik:
Tvoje vysvetlenie som pochopil už z predchadzajúcich príspevkov a preto som napísal:
1. Ano, môžu to byť provokácie s volavkou
Takže mohla to byť provokácia, ale tak isto to nemusela byť provokácia.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Skeptik »

Aha, tak sorry :)
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Skeptiku v tvojej verzii mas ale jednu chybu. Podla toho, co je v clanku, sa ruske lietadla priblizili na hranicu pribreznych vod a teda aj vzdusneho priestoru Rumunska. Vid ten komentar "ze este asi boli vo Bucuresti FIR a nie vo vzdusnom priestore Rumunska". Ergo nebolo uplne zrejme, ze su iba vo FIR - boli blizko hranice vzdusneho priestoru. Robit navigacne lety nad morom AN-26 v malej vyske a dojst na hranicu rumunskeho vzdusneho priestoru uz ale velmi zavana provokaciou. Taktiez vieme aka bola posobnost QRA, ktora nemusi zakonite kopirovat iba vzdusny priestor Rumunska. A ani nekopiruje, zabera aj FIR. Predstav si modelovu situaciu, ze by na palube linkoveho lietadla nahlasili bombu. Linkac by sa nachadzal vo Bucuresti FIR, ale nie vo vzdusnom priestore Rumunska, kto iny ako Rumunsko by tam posielalo QRA ? Inak presne toto sa stalo pred asi 10 dnami lietadlu spolocnosti Condor, kde zasahovali grecke F-16. To znamena, ze Rusi vedeli, ze su v posobnosti rumunskeho QRA a aj, ze je to zona NATO Air Policing, zaroven sa v nizkom lete, bez komunikacie a odpovedacov priblizili (aj ked nenarusili) k vzdusnemu priestoru samotneho Rumunska. QRA bol teda plne opravneny. Na druhej strane, ale ani ruske lietadla pravdepodobne nic neporusili. Cize podciarknute a spocitane. Pravne na obidvoch stranach uplne ciste. Rusom sa podarilo zdvyhnut NATO Air Policing a otestovat reakcnu schopnost a anglicki piloti (znami rusobijci) zato Be-12 a AN-26 poriadne vystrasili nebezpecnou intercepciou.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od kenavf »

niko píše:... Podla toho, co je v clanku, sa ruske lietadla priblizili na hranicu pribreznych vod a teda aj vzdusneho priestoru Rumunska. ...
Preto je zavedený medzinárodný pojem "hranica". Z jednej strany hranice platia jedny medzinárodné pravidlá a druhé medzinárodné pravidlá začnú platiť až prekročením tejto hranice.
To že si niekto zavedie interný predpis QRA,ktorý aktivuje interné preventívne opatrenia, na tom nič nemení.

Ak by bola na palube lietadla nahlásená bomba, tak to už spadá do iných medzinárodných a interných pravidiel.

P.S.
anglicki piloti (znami rusobijci) zato Be-12 a AN-26 poriadne vystrasili nebezpecnou intercepciou
Asi podobne ako osádka lodi Donald Cook ?
Myslím že jediný kto to dramatizuje sú médiá a osádky majú len ďaľšiu "historku k pivu".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

kenavf píše: To že si niekto zavedie interný predpis QRA,ktorý aktivuje interné preventívne opatrenia, na tom nič nemení.

Ak by bola na palube lietadla nahlásená bomba, tak to už spadá do iných medzinárodných a interných pravidiel.
Nejde o ziadny interny predpis. Kto iny ma vykonavat QRA v Bucuresti FIR ako rumunske vzdusne sily/resp. v tomto pripade sily NATO ?

Podla akych inych medzinarodnych pravidiel sa riesi QRA v pripade bomby na palube v protiklade s identifikaciou lietadla ? Kenafv neblazi, je to to iste. :wink: Air Policing proste zabezpecuje bezpecnost vzdusneho priestoru a tam spadaju vsetky tieto pripady. Neidentifikujem sa, nekomunikujem, neletim podla letoveho planu, nebezpecenstvo na palube ... Vid link.
https://ac.nato.int/page5931922/-nato-air-policing

Asi podobne ako osádka lodi Donald Cook ?
Myslím že jediný kto to dramatizuje sú médiá a osádky majú len ďaľšiu "historku k pivu".
Neviem o tom, zeby bola posadka lode Donald Cook nejako nebezpecne interceptnuta. Nalety s QRA nemaju nic spolocne. Ale inak suhlasim s tym, ze vsetky tieto incidenty su vytanym zdrojom pre media.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od Skeptik »

niko,
sorry, ale pořád narážíme na Tvoji neznalost pravidel a postupů na základě které si vytváříš vlastní konstrukce :(

FIR není totéž co svrchovaný vzdušný prostor státu.
FIR je prostor, ve kterém oprávněné ATC (služba řízení letového provozu) stanovuje pravidla, hlídá jejich dodržování, poskytuje své služby a v neposlední řadě je oprávněna za to vybírat platby.
Vzdušný prostor státu je vzdušný prostor, ve kterém stát prosazuje svoji svrchovanost (případně i vojenským zásahem).
Poz. Protože v případě přímořských států zasahuje FIR i mimo vzdušný prostor státu, může tam ATC sice poslat stíhače aby identifikovaly nekooperující letadlo (pokud se kooperace vyžaduje) ale tato letadla nejsou oprávněna zasáhnout (střílet). Je to mezinárodní vzdušný prostor a střelba by byla považována za agresi.

Dle toho článku to "bylo ve FIRu Bukurešti, ale ne ve VZDUŠNÉM PROSTORU Rumunska".
Navíc to s největší pravděpodobností bylo do FL105 = ve vzdušném prostoru třídy G, kde :
Lety IFR ani VFR nejsou předmětem letového povolení a není vyžadováno oboustranné spojení mezi letadly a stanovišti ATS.
Tedy smí se tam létat a letadlo může, pokud potřebuje, požádat ATC o informaci, nebo o pomoc.
Důvod pro QRA tedy jednoznačně nebyl - stejně jako stíhači nestartují na každý sportovní letoun, který tam letí.
To že zvedli stíhače bylo pouze a jen rozhodnutí britské (možná rumunské) strany z důvodů, které jsem uvedl. Zopakuji:
1) provokace a snaha o narušení výcviku ruských posádek
2) demonstrace síly vůči ruskému letadlu
3) výcvik vlastních (britských) stíhačů a PVO Rumunska


O oprávněné QRA by šlo v případě, pokud by ruské letadlo:
A) narušilo vzdušný prostor Rumunska … ale to článek vyvrací
B) se pohybovalo nad FL105, tedy ve vzdušném prostoru třídy C, kde jsou vyžadovány - letový plán, oboustranné radiofonní spojení s ROMATSA; zapnutý odpovídač SSR … ale pokud by to byl tento případ, vyšetřovalo by se to jako narušení bezpečnosti letového provozu, což se neděje (ověřoval jsem)

V případě Tebou uváděné bomby na palubě si zásah (QRA) vyžaduje posádka.
Stejně tak:
Air Policing proste zabezpecuje bezpecnost vzdusneho priestoru a tam spadaju vsetky tieto pripady. Neidentifikujem sa, nekomunikujem, neletim podla letoveho planu, nebezpecenstvo na palube ... Vid link.
Ano. Ale to platí pouze tam, kde musím - mít zapnutý odpovídač, být na spojení s ATC, mít podaný letový plán - což neplatí ve vzdušném prostoru třídy G - nebo hlásím nebezpečí na palubě - což posádka ruského letadla nedělala.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4103
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Příspěvek od niko »

Ok. Skeptik. Tak to uz nechajme tak. Nech uz to bolo akokolvek, myslim, ze si podobnych pripadov v buducnosti este uzijeme.
Odpovědět

Zpět na „SSSR - Rusko“