Aero A-107 (A-7)

Moderátor: Hans S.

Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Tak jsem si konečně pročetl diskusi i následný drobounký flejmík pod touto diskusí a musím říct, že Kčermíra je v případě Aera skutečně hodně optimistický.
Je obtížné porovnávat letadla, která nejen že se nestřetla v boji, ale mezi kterými ani nevzniklo nějaké šikovné porovnání. Porovnávat projekt s rozjetou sérií je extrémně ošidné - vyloženě ve stylu "tohle chceme, aby bylo nějaké, když to jiného je takové".
Takže ač článek samotný kvituji s povděkem, nemyslím, že by takto detailní porovnávání právě s B-35 bylo zcela na místě.
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

Hans S. píše:Takže ač článek samotný kvituji s povděkem, nemyslím, že by takto detailní porovnávání právě s B-35 bylo zcela na místě.
Měl jsem v úmyslu A-107 porovnat s nějakým našim strojem, ale protože B-534 a všechny předchozí stíhačky byly prostě úplně něco jiného, tak jsem se rozhodl pokusit se porovnat ji se souběžně vyvýjenou Avii B-35/135. Vím že občas jsem přespříliš smělý ve svých názorech, odhadech..., ale šlo mi o to, zkusit alespoň trošku porovnávat tento lehký stíhací letoun. Bez nějakého srovnání, by jinak ten projekt většině čtenářů asi moc neřekl. Nedokázali by odhadnout potencionál takového projektu, nebo naopak jeho nepraktičnost. Pokud by někdo provedl srovnání s jiným typem letounů, tak budu jen rád, ale mám obavu, že vzhledem k minimu informací, to bude tak jako tak vaření z vody, jako v mém případě. Tak snad to stávající srovnání A-107 vs B-135 pro čtenáře není zase tak pohoršující, matoucí a chybné.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

Porovnání tu už máš. Zemakt srovnával s letounem z přibližně stejné kategorie. Takže jistý pohled se tu dá získat.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

hydrostar píše:Porovnání tu už máš. Zemakt srovnával s letounem z přibližně stejné kategorie. Takže jistý pohled se tu dá získat.
Tak za porovnání s Caudronem C.714 od Zemaka jsem vděčný, ale pokud se podíváš na časovou posloupnost, tak já jsem to své srovnání s B-135 dal už přímo do článku. Takže bud jej tam mám nechat, nebo tedy smazat a brát jako srovnání s typově více podobným Caudronem. Osobně když se ale pak podívám na Caudrona, tak i když je to typově podobný stroj, tak s výkony na tom byl o poznání hůře. Především pak ta stoupavost. Takže ve skutečnosti opět porovnáváme neporovnatelné, nebo těžko porovnatelné. Možná by se našel ještě vhodnější konkurent. Mno...aspoň tu máme pořád o čem psát:-)
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
hydrostar
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1717
Registrován: 26/9/2006, 21:19
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hydrostar »

No rozhodně nic nemaž.

Ale přece jen je ten C.714 nejpodobnější koncepcí. Bylo by asi zajímavé srovnat teoretické výkony Aera s prvními vypočtenými údaji C.714 nebo s upřesněnými hodnotami těsně před vzlétnutím jeho prototypu. Při použití jisté úměry by se pak daly vypočtené hodnoty Aera přenést do stavu, v jaké by mohl dosáhnout opravdový prototyp A-107. Ale kde takové údaje vydolovat...
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

hydrostar píše:Ale přece jen je ten C.714 nejpodobnější koncepcí. Bylo by asi zajímavé srovnat teoretické výkony Aera s prvními vypočtenými údaji C.714 nebo s upřesněnými hodnotami těsně před vzlétnutím jeho prototypu. Při použití jisté úměry by se pak daly vypočtené hodnoty Aera přenést do stavu, v jaké by mohl dosáhnout opravdový prototyp A-107. Ale kde takové údaje vydolovat...
Zajímavý nápad, ale fakt nevím, kde by se takové informace dali sehnat. navíc rozdíl mezi výpočtem stroje z francouzské a české kanceláře se může až diametrálně lišit. Čistě hypoteticky, když se podíváme na další Aerovku A-102 (prototyp z roku 1934), tak zde skutečné výkony na prototypu předčily ty z rýsovacího prkna. Silně teoreticky tak můžeme říct, že by výkony A-107 mohli být o něco lepší než na papíře. Ale to je fakt jen dohad...
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Když už porovnáváte, tak sem do té tabulky přihodil ještě jedno letadlo...

TTD Aero A-107 (A-7) --Caudron C.714--VEF I-16
Rozpětí: 8,40 m -- 8,97 m--8,23 m
Délka: 7,60 m -- 8,63 m--7,30 m
Nosná plocha: 11,30 m2 -- 12,5 m2--11,4 m2
Hmotnost prázdného letounu: 941 kg -- 1395 kg--1100 kg
Vzletová hmotnost: 1.434 kg -- 1880 kg--1550 kg
Maximální rychlost: 490-500 km/h -- 484 km/h--483 km/h
Výzbroj: 1x 15 mm, 2 x 7,92 mm, 100 kg -- 4 x 7,5 mm--2 x 7.7 mm Browning
Dostup: 8.800 m -- 9100 m--8100 m
Stoupavost: 4.000 m / 4 min 40 sec -- 4.000m / 9min 40sec-- ???
Motor / Výkon: Walter Sagitta I-MR / 600 k -- Renault 12R 03 / 500k--Walter Sagitta I-SR , 343 kW (460 hp)
Vyrobeno kusů: nerealizováno -- 90 (63) -- 1
Uživatelé: (Československo) -- Francie, Finsko -- Litva

Obrázek

Zdroj:
http://en.wikipedia.org/wiki/VEF_I-16
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17688
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Ještě bych doplnil americký Bell XP-77 (1941-1944)
motor o výkonu 520hp
max.rychlost: 528km/h v 3800m
a výzbroj dvou kulometů ráe 12,7mm + 1 kanón ráže 20mm
http://cs.wikipedia.org/wiki/Bell_XP-77
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Letectvo“