Letadlová loď Béarn

Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5843
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Letadlová loď Béarn

Příspěvek od Polarfox »

Zatím se mi nepodařilo dát všechny letouny na jeden zátah, takže tady je ochutnávka, pokračování...příště :)
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5843
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Letadlová loď Béarn

Příspěvek od Polarfox »

Tak, dokončeny všechny bombardovací, průzkumné a jiné letouny plus dva poslední typy u stíhaček. Tímto považuji Béarn a francouzské palubní stroje za uzavřené :). Na shledanou u Joffre a Painlevé.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5843
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Letadlová loď Béarn

Příspěvek od Polarfox »

Scrat píše:je někde specifikováno že tento časový údaj je včetně vyvážení letounů z hangáru? Protože se mi nezdá že by dva výtahy na Saratoze dokázaly vytáhnout 40 letounů tak aby je palubní personál dokázal poslat v průběhu dvanácti minut do vzduchu, je tam příliš mnoho technických omezení. Navíc Sara měla tak rozlehlou letovou palubu že předválečných F2F a F3F by se jich tam 40 možná vešlo a zároveň by nepřekážely hromadnému startu.
Jen k tehdejší debatě ohledně rychlosti startu. U Američanů opravdu musí jít o hodnotu letounů umístěných přímo na palubě...ostatně americká doktrína preferovala parkování letounů na palubě, přičemž hangáry byly určeny převážně k servisu. Vzhledem k velikosti nosičů (Lexington, Saratoga) a vysokému počtu nesených strojů to pak samozřejmě umožňovalo posílat početné vlny v rychlém sledu. Ostatní námořnictva parkovala letadla v hangárech, tj. i měla i vyšší časy. A pokud byl celý systém pomalý a nevhodně řešený, tak to dále kynulo.

Můžeme tu tak porovnávat konkrétní technické prvky (kde Béarn asi excelovat nebude), ale jinak jde hodně o doktrinální záležitost a nasadit tu správné měřítko je obtížné. Problematika ranných letadlových lodí je plná různých zajímavostí, asi se k tomu jednou pořádně vrátím :)
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Odpovědět

Zpět na „Námořnictvo“