Stránka 1 z 2

Zajímavé letecké operace

Napsal: 5/6/2005, 10:30
od Ringhofer
Speciální akce nebyly pouze doménou pozemních jednotek, hodně unikátních operací bylo podniknuto i ze vzduchu.

Napsal: 5/6/2005, 10:34
od YAMATO
Např. operace Bodenplatte...unikátní už tím, jak ji obě strany vydávají za své vítězství.

Napsal: 5/6/2005, 10:49
od Bruno
A čo hovoríte na Gran Sasso a klzáky na tej hore...

Napsal: 5/6/2005, 10:55
od sa58
Grand Sasso - realizace od paragánů, uspěch vyžral Skorzeny

Napsal: 5/6/2005, 10:58
od Bruno
No jo nacpal sa k Mussolinimu do letadla :mrgreen:

Napsal: 5/6/2005, 11:00
od sa58
To ne, ale v knížce o Monte Casinu je to solidně rozepsané, snad to někde najdu....

Napsal: 12/6/2005, 21:43
od YAMATO
Sice to není WW II, ale podle mě byla jedna z vůbec nejzajímavějších a také nejdůležitějších leteckých akcí Operace Opera, čili likvidace Iráckého jaderného reaktoru Osirak izraelským letectvem v červnu roku 1981.

Napsal: 9/3/2006, 02:06
od maxx
A čo tak útok izraelského letectva v 6 dennej vojne.Za pol hodiny prestalo jestvovať egyptské letectvo,len kvôli vypnutým radarom,a pilotom na raňajkách

Napsal: 9/3/2006, 02:11
od maxx
Alebo operácie KG 200-akcia Zeppelin/atentát na Stalina/

Napsal: 12/11/2008, 12:44
od Hektor
operácie KG 200-akcia Zeppelin/atentát na Stalina/? vie niekto viac?

Napsal: 13/11/2008, 05:11
od maxx
KG-200 v r.1944 podnikla diverznú akciu v ruskom zázemi. Ruský dezertár,vyškolený abwehrom bol vysadený 200 km od Moskvy. Špecialná protipancierová zbraň mala zničiť Stalinove auto. Transportné lietadlo po pristátí vysadilo agentov, muža a ženu s motocyklom. Napriek skoro autentickým dokladom sa navyplatila nemecká dôkladnosť. Po asi 40 km v daždivej noci a po zablatených cestách si všimol strážný na kontolnom stanovisku stav motocykla, ktorý nezodpovedal dlžke udanej prejdenej vzdialenosti. Bol príliš čistý. Overenie totožnosti a zatknutie. V niektorých ruských prameňoch bola o tom zmienka, ale nemôžem nájsť adresu. Skus hladať na ruských doménach.

Napsal: 13/11/2008, 08:46
od Hektor
Zaujímavá operácia mohla byť tiež Nemecká operácia KLADIVO.
Zničenie zdrojov energie v ZSSR.

Napsal: 13/11/2008, 12:28
od Hans S.
Všechny operace KG 200 do jediné jsou velice zajímavé a náročné na provedení. Stačí přečíst tu knihu - P. W. Stahl :)

Napsal: 13/11/2008, 15:17
od maxx
Stahl píše dobre, aj keď jeho nemecká popisnosť sa nezaprie. "Nad ľadom a Saharou" bol zaujímavý pohľad do života pilotov Ju-88, a "Tajná eskadra KG-200 "slubovala mnohé prekvapenia, ktoré nakoniec nesplnili očakávania, vzhľadom k povesti tajomstvami opradenej jednotky. Dík, že si mi pripomenul KG-200 od Stahla. Na str 53-62 je popis operácie Zeppelin.

Napsal: 13/11/2008, 15:23
od maxx
Hektor píše:Zaujímavá operácia mohla byť tiež Nemecká operácia KLADIVO.
Zničenie zdrojov energie v ZSSR.
Na tú operáciu doplatilo potom mnoho nemeckých zajatcov, ktorí museli po vojne znova obnoviť Volžskú kaskádu priehrad. Preto sa prví zajatci začali vracať do Nemecka až na prelome roku 1951-52 a neskoršie.

Napsal: 13/11/2008, 15:29
od maxx
YAMATO píše:Např. operace Bodenplatte...unikátní už tím, jak ji obě strany vydávají za své vítězství.
Operácia Bodenplatte bola requiem za Luftwaffe. Potom posledné mesiace do mája 45 muži v nemeckých strojoch sa ledva mohli označiť za plnohodnotných bojových pilotov, okrem pár veteránov.

Napsal: 13/11/2008, 16:45
od karaya1
Zaujímavá operácia mohla byť tiež Nemecká operácia KLADIVO. Zničenie zdrojov energie v ZSSR.
To by hákoši nesměli čekat, až jim Rudoarmějci obsadí všechna vhodná letiště... Ten samý případ je hypotetické nasazení Mistelů proti Scapa Flow - po potopení Tirpitze (btw, včera bylo výročí :o) - vcelku podrobné info na netu je, odkazovat nebudu...) už tam nemusely být vázány bitevní a letadlové lodě a lákavý cíl už nebyl...

Všechny operace KG 200 do jediné jsou velice zajímavé a náročné na provedení.
Nojo, a co ty spojenecké? Že nejsou tak známé, neznamená, že by byly méně zajímavé :o) Jen to mohli dělat jinak (skopci třeba nemohli počítat s tím, že jim francouzští odbojáři vyznačí přistávací plochu nebo pomůžou vykopat letadlo z bahna, takže museli agenty shazovat v těch obludných válcích).

Na tú operáciu doplatilo potom mnoho nemeckých zajatcov, ktorí museli po vojne znova obnoviť Volžskú kaskádu priehrad.
To by mě docela zajímalo. Jak na ni zajatci doplatili, když Eisenhammer byl tak dlouho odkládán, až Němci válku prohráli?

Ad Bodenplatte: fascinuje mě, jak Němci dokázali své poslední pozemní i letecké síly, které mohli použit na zadržení rudého přívalu, vyplýtvat v bojích se západními Spojenci...

Napsal: 13/11/2008, 16:52
od Hans S.
karaya1 píše: Všechny operace KG 200 do jediné jsou velice zajímavé a náročné na provedení.
Nojo, a co ty spojenecké? Že nejsou tak známé, neznamená, že by byly méně zajímavé :o) Jen to mohli dělat jinak (skopci třeba nemohli počítat s tím, že jim francouzští odbojáři vyznačí přistávací plochu nebo pomůžou vykopat letadlo z bahna, takže museli agenty shazovat v těch obludných válcích).
Spousta spojeneckých akcí je jistě taky fascinujících :) U KG 200 je pozoruhodné ono soustředění do jediné jednotky, už tam chybělo jen nasazení stíhací sekce Me 163 + Bachemu Natter a bylo by to úplně perfektní :)

Napsal: 14/11/2008, 03:47
od maxx
karaya1 píše:Zaujímavá operácia mohla byť tiež Nemecká operácia KLADIVO. Zničenie zdrojov energie v ZSSR.
To by hákoši nesměli čekat, až jim Rudoarmějci obsadí všechna vhodná letiště... Ten samý případ je hypotetické nasazení Mistelů proti Scapa Flow - po potopení Tirpitze (btw, včera bylo výročí :o) - vcelku podrobné info na netu je, odkazovat nebudu...) už tam nemusely být vázány bitevní a letadlové lodě a lákavý cíl už nebyl...

Všechny operace KG 200 do jediné jsou velice zajímavé a náročné na provedení.
Nojo, a co ty spojenecké? Že nejsou tak známé, neznamená, že by byly méně zajímavé :o) Jen to mohli dělat jinak (skopci třeba nemohli počítat s tím, že jim francouzští odbojáři vyznačí přistávací plochu nebo pomůžou vykopat letadlo z bahna, takže museli agenty shazovat v těch obludných válcích).

Na tú operáciu doplatilo potom mnoho nemeckých zajatcov, ktorí museli po vojne znova obnoviť Volžskú kaskádu priehrad.
To by mě docela zajímalo. Jak na ni zajatci doplatili, když Eisenhammer byl tak dlouho odkládán, až Němci válku prohráli?

Ad Bodenplatte: fascinuje mě, jak Němci dokázali své poslední pozemní i letecké síly, které mohli použit na zadržení rudého přívalu, vyplýtvat v bojích se západními Spojenci...
Ale iste, aj zborenie egerskej kaskády Wallisovou bombou bolo unikum. No Ardeny a úvod k ním-Bodenplatte bola posledná nádej, že sa Hitlerovi podarí uzavrieť separátný mier na západe, aby vrhol všetky sily na východ. Bachem inak nemal veľkú bojovú hodnotu, síce nepotreboval pre kolmý štart zraniteľné letiská, ale potiaže s motormi na TPH a nevyzrelosľ konštrukcie ho radili skôr medzi Himmlerové kuriozity. V čase, keď Nemecko bolo na pokraji porážky, mal sa priemyseľ sústrediľ na už osvedčené novinky ako Me-262/ iste nie ako Hitlerova idea rýchleho bombardéra/a Ar-268, ale nebolo už ani surovín, ani pilotov.A Hitlerjugend v Salamandroch nebol súperom pre USAF. Inak KG-200 dodala nejakých odborníkov pre projekt Me-263

Napsal: 18/11/2008, 12:37
od karaya1
Ale iste, aj zborenie egerskej kaskády Wallisovou bombou bolo unikum.
To jsem sice úplně na mysli neměl (spíše operace typově podobné té "tajné" KG 200), ale dobré připomenutí. Mně se třeba hrozně líbí, jak Mosquita "lovila" úřadovny gestapa, Typhoony velitelství sborů/armád; či jak jeden Beaufighter Coastal Command ve dvaačtyřicátém shodil trikolóru nad Vítězným obloukem...

Ardeny a úvod k ním-Bodenplatte
Nevím, jestli šlo zrovna o úvod - Galland to sice původně navrhoval už na listopad, ale vzhledem k tomu, že Němci čekali s pozemní ofenzívou na špatné počasí...

osvedčené novinky ako Me-262
Jen to ne, prosím... Patřím ke skeptikům :o)

K té volžské kaskádě nebude nic?