Nakajima G10N1 Fugaku

Moderátor: Hans S.

Odpovědět
Reisen
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 200
Registrován: 27/11/2005, 17:47
Bydliště: Louny

Nakajima G10N1 Fugaku

Příspěvek od Reisen »

Nakajima G10N1 Fugaku - projekt

V době kdy vzlétl první prototyp Renzanu, tj. polovina roku 1943, se sešla skupina vyšších důstojníků Kaigun Koku Hombu s vedením továrny Nakajima. Výsledkem této schůzky byla neoficiální objednávka projektu letadla, které by mohlo bombardovat Spojené státy. Nakajima nabídla brzy předložila svou studii nazvanou Projekt Z. Bylo zde uvažováno o letadle s šesti motory s rozpětím 65-72 m, délce 40-44 m, s hmotností 125-160000 kg! O projekt mělo zájem i Rikugun Koku Hombu, tedy JAAF, armáda požadovala dostup 10000 m, námořnictvo bylo o dalších 5000 m náročnější. Motory měly být čtyřhvězdicové šestatřicetiválce Nakajima Ha-54 o výkonu vyšším než 5000 koní. Tyto motory měly pohánět protiběžné trojlisté vrtule. I s tímto šestispřežím motorů měla být vzletová dráha dlouhá 1000 m. Armádní letectvo do konce roku odstoupilo a tak velení námořního letectva objednává stavbu prototypu letadla Nakajima G10N1 Fugaku.

Letoun měl být schopen dopravit nad cíl 5000 kg pum a po jejich odhozu měl pokračovat přes Atlantik, přistát v Německu, zde doplnit palivo a pumy a ne zpáteční cestě do Japonsko znovu bombardovat. Druhá varianta počítala s návratem do Japonska, ale za cenu menší pumové zátěže. První problém byly motory, které neprošly zkouškami, proto byl projekt upraven pro motory NK11A, které však měly i nižší výkon a to 2500 koní, vrtule měly být čtyřlisté automaticky stavitelné o průměru 4,80 m. Práce na projektu byly ukončeny v létě 1944, protože všechny kapacity byly nasměrovány správnějším směrem – na Kikku. V té době bylo vyrobeno pouze několik menších části letadla a byla započata stavba velké výrobní haly. O projektu se spojenecká zpravodajská služba dozvěděla až po válce.

Fugaku – poetický název posvátné hory Fuji.

TTD G10N
Výrobce: Nakajima Hikoki Kabushiki Kaisha – Nagoya
Jednalo se pouze o projekty všechny hodnoty jsou pouze vypočtené
Typ: Projekt Z | G10N1
Osádka: 10-16 | 7-8
Rozpětí: 65,02 | 63,00 m
Délka: 40,00 | 40,00 m
Výška: 8,80 | 8,80 m
Nosná plocha: 349,98 | 330,00 m2
Vzletová hmotnost: 122000 | 42000 kg
Max.vzletová hmotnost: 160000 | 70000 kg
Motor: 6x Nakajima 54 | 6x Nakajima NK11A
Výkon:
Max.Rychlost ve výšce 10000 m: 680 | 680 ( jsou i zdroje kde je udáno 780 ) km/hod
Dostup: 15000 | 15000 m
Dolet: 16500 – 20000 | 16500 – 20000 km
Výzbroj: 9x typ 99 ráže 20 mm | 4 x typ 99 ráže 20 mm
Pumy : maximálně 20000 kg pum (např. 25x 800 kg)

Obrázek
G10N1 Fugaku.

Obrázek
Fugaku představa
Obrázek
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

Vidím že i Japonci dokázali vyhazovat peníze za poměrně nesmyslné projekty. I kdyby byli schopní postavit takové letadlo a zavést ho do výroby, kolik by jich asi byli schopní postavit.....
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Však to byli spojenci Německa :mrgreen:
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
sa58
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 3477
Registrován: 4/2/2005, 12:43
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sa58 »

No spojenci dokázali taky utratit peníze za pěkné ********.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Určitě jo, ale Němci byli skutečná esa v tomto oboru a Japonci velmi dobří žáci.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

YAMATO píše:Určitě jo, ale Němci byli skutečná esa v tomto oboru a Japonci velmi dobří žáci.
ja si myslim, ze si nemaji s RAF/USAAF/VVS extra co vycitat 8)

ale ty predpokladany parametry jsou uchvatny, to zase jo, problem by byl asi v tom, ze letadlo tehle rozmeru by trefil kazdej a to i raketou mimo dostrel jejich 20mm, o flaku nemluve
válka je vůl
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Určitě, ale většinou nezašli tak daleko...Němci a Japonci nejen že měly šílené nápady, ale také je často realizovaly. Chyběla zpětná vazba, způsob rozhodování byl špatný...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

njn, Hitler byl v necem podobnej Rudolfu II. 8)
válka je vůl
Reisen
Poddůstojník v záloze
Poddůstojník v záloze
Příspěvky: 200
Registrován: 27/11/2005, 17:47
Bydliště: Louny

Příspěvek od Reisen »

Tonoucí se i stébla chytá.
Odpovědět

Zpět na „Bombardovací a bitevní letouny“