Me 210 a 410

Moderátor: Hans S.

Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

No s těmi hmotnosti skutečně bude něco špatně, to máte pravdu. Tak dlouho jsem kontroloval, až mi tam zůstala taková blbost. Zcela jistě bude blbě maximální. Našel jsem údaj 8000 kg prázdná a 11250 kg maximální pro A-1...ale ani ten nevysvětluje 3900 kg paliva + 1000 kg pum (maximálka) + munice, osádka atd. Čili chyba někde opravdu bude...a bude hlouběji.

Problém je v tom, že údaj o 5000 l paliva neseného ve vnitřních nádržích je "všude"...jak na netu, tak na papíru. Jiný jsem nikde neviděl. Pokud přijdete s jiným údajem, bude se o čem bavit, ale mě se nezdá, že by všechny zdroje vycházeli z jednoho chybného...ačkoliv vyloučit to nejde.

Otázkou také je, zda 2550 l u Me 210 je správně. Me 410 zcela jistě musel nést podstatně více paliva (vzhledem k DB 603), pokud měl mít dolety na podobné úrovni...což měl.

Leda by těch 5000 l bylo pro B-5, který měl až 1350 l navíc? Nebo pro průzkumné stroje?

No a ten Ta 152 by si opravdu zasloužil přepsat...ale to nechám na tobě, Hansi :wink:
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Možná bych se nebál opravdu se zaměřit na samotné palivové nádrže. 5000 l interního paliva neslo minimum letounů a u toho Me 410 mi to přijde jako hodnota nepravděpodobná. "Létající nádrž", Arado 234, nesla "pouze" 3800 l. Do 217 snad jen necelých 3000 l, noční stíhací Ju 88 G 3185 l (jestli dobře počítám).
Hmotnosti jsem sledoval v několika zdrojích a jako obvykle se liší. Celkem se mi zamlouvaly hodnoty 9900 kg pro stíhací a 11070 kg pro bombardovací, což jsme našel v monografii ze série "PROFILE" od Richarda Smithe..ale ten se o objemu palivových nádrží nezmiňuje vůbec. Pravdou ale je, že na jiných zdrojích jsem zmínku o 5000 l našel.
Obrázek
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Máš pravdu, těch 5000 vypadá divně. Otázka je spíše jak to vzniklo...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Není možné, aby obě letadla měla identické nádrže, nebo objemově alespoň dosti podobné? Ty uváděné dolety jsou poměrně blízko sebe. DB 603 sice "žere" mnohem více benzinu, ale zase cestovní rychlost s těmito motory bude vyšší. Ale asi stejně budeme muset mrknout po dalších zdrojích..letový manuál, nebo podrobný technický výkres. Čudné to je.
Obrázek
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

No vlastně je to docela možné...ostatně je fakt, že ta příbuznost byla zásadní, označení Me 410 bylo psychologické, jinak to byl přemotorovaný a mírně upravený Me 210. Ostatně část 410 vznikla úpravou draků 210. Čili jsem asi sedl na lep a měl si těch 5000 l víc promyslet.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

k nadrzim:
410tky mely vlastne tyhle:

2 x 630l + 2 x 410l + 2 x 170l

Coz dava 2420litru, k tomu slo jeste podvesit pod kridla 2x 300l (tusim od 410B-1), coz dava uz velice peknych 3020l.

Kdyz pak jeste narvete do pumovnice nadrz a zrusite zadni streliste, pripoctete tech 1350l. To uz od tech 5k litru neni tak daleko 8-)
válka je vůl
Uživatelský avatar
jean2005
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 27/7/2007, 10:37
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od jean2005 »

Takhle dohromady ano, ale v tom článku bylo, že je v interních nádržích 5000 l a k tomu ještě ty přídavné.
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Fatale píše:k nadrzim:
410tky mely vlastne tyhle:

2 x 630l + 2 x 410l + 2 x 170l

Coz dava 2420litru, k tomu slo jeste podvesit pod kridla 2x 300l (tusim od 410B-1), coz dava uz velice peknych 3020l.

Kdyz pak jeste narvete do pumovnice nadrz a zrusite zadni streliste, pripoctete tech 1350l. To uz od tech 5k litru neni tak daleko 8-)
Odkud máš ty údaje? Vědět to tak se tady neblamuju :lol:

Ty 300 l PN nosily již A-1...a B-1 přeci nebyly zavedeny :wink:
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Fatale
Důstojník v záloze
Důstojník v záloze
Příspěvky: 1383
Registrován: 18/8/2005, 14:43
Bydliště: ano

Příspěvek od Fatale »

YAMATO píše:Odkud máš ty údaje? Vědět to tak se tady neblamuju :lol:
"Manfred Griehl - Das geheime Typenhandbuch der deutschen Luftwaffe"
válka je vůl
karaya1
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 488
Registrován: 1/1/2005, 12:57
Bydliště: Brno

Příspěvek od karaya1 »

sa58 píše:
Bruno píše:Zaujimalo by ma čo to robilo s lietadlom pri vystrele z toho 50mm kanonu...Určite sa pilotovi minimalne rozliala káva.
A co teprve 75 mm PaK 40, to se mu musela vysypat i skla z brýlí . :D
A co teprve 102mm kanón v P-108A, že :o)
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Ma "létající slabost" také dojde, pravděpodobně ještě letos.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
PETR ŠPAČEK
svobodník
svobodník
Příspěvky: 21
Registrován: 14/2/2009, 18:50

Příspěvek od PETR ŠPAČEK »

Píšete zde pouze výkony verze Me-410 A-1, podíval jsem se na stránky lufwaffe.de/flugzeug a píšou, že verze 410 B-3 lítala 685 km/hod. Což je o dost více než 410 A-1 a měla dva kanóny MK-108. S touto rychlostí by pěkně proháněla mosqita, nemyslíte!!!
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Myslíš jako že by průzkumný Me 410 B-3 naháněl průzkumné Mosquito, jo? :) I pokud by Me 410 B-3 skutečně byl schopen dosáhnout rychlosti přes 680 km/h (což se mně osobně při použití motorů DB 603 AA zdá málo pravděpodobné), pak tato představa působí poněkud zvláštně. Nehledě na to, že od poloviny roku 1944 Luftwaffe disponovala i jinými stejně rychlými stroji, nebo dokonce rychlejšími.
Pokud máš na mysli nahánění nočních Mosquit, tak to má nevýhodu v nepřítomnosti speciálního nočního vybavení na palubě Me 410 B-3 - kdybys ho namontoval, tak ztratíš třeba 50 km/h z rychlosti. Možná i více..no a fantastická rychlost je ta tam :)
PETR ŠPAČEK
svobodník
svobodník
Příspěvky: 21
Registrován: 14/2/2009, 18:50

Příspěvek od PETR ŠPAČEK »

Průzkumná 410 B-3 neměla DB 603, ale DB 605 o výkonu 2 000k.
PETR ŠPAČEK
svobodník
svobodník
Příspěvky: 21
Registrován: 14/2/2009, 18:50

Příspěvek od PETR ŠPAČEK »

Lépe řečeno, měla DB 605B. Přitom uvažovali, že tam daj ještě něco výkonnějšího. Škoda, že nedodělaly ten Focke wulf Fw-187 ten létal s motory o 1475 k. až 640 a to na začátku války. A byl podstatně lepší než Bf-110. Údajně na výšku 6000 vystoupal za 5´8" minut, což na dvoumotorák je úžasné v 39 roce.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

No nevím nevím, jestli by DB 605 měl být brán u tohoto typu letounu jako výhoda proti většímu a výkonnějšímu DB 603 :) Jediný nasazený DB 605 o výkonu 2000 PS, který znám, je DB 605 DCM a těch bylo jen velice málo a až na sklonku války. Nevím, jestli byly přítomny v jiném letounu, nežli Bf 109 K-4, případně Bf 109 G-10. DB 605 B se výkonem k 2000 PS ani nepřibližoval, je to "obyčejný" DB 605 A určený pro vícemotorové letouny.

Fw 187 je sice zajímavé letadlo, ale přišlo pozdě, než aby jeho vývoj pokračoval. Bf 110 již byl dobře zavedený a veskrze splňoval to, co RLM očekávalo (u Fw 187 vadila třeba chybějící defensivní výzbroj). Nehledě na to, že na počátku války zcela jistě Fw 187 nelétal s motory o výkonu 1475 PS - takový měly až DB 605 A (což je motor poprvé nasazený počátkem roku 1942). Fw 187 takto rychle létal s motory DB 600 (nebo 601?) o vzletovém výkonu okolo 1000 PS. No a nakonec je otázka, kam by spadl výkon po zavedení do sériové výroby. Alespoň měl Focke-Wulf více sil k dopracování jejich nejznámější konstrukce.
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Mohl bych vidět nějaký důkaz pro použití DB 605 v B-3? Připadá mi to dost podivné...
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
PETR ŠPAČEK
svobodník
svobodník
Příspěvky: 21
Registrován: 14/2/2009, 18:50

Příspěvek od PETR ŠPAČEK »

O tom motoru DB 605 jsem se dočetl na stránkách www.luftarchiv.de/flugzeuge/messerschmitt Me 410. Ještě k tomu Fw 187A Falke prototyp V6 měl motory DB 600A, ale uvádějí zde(časopis plastic kits aero revue č.70 z roku 1998) výkon 1 357 kw. ( 1 820 k.) ve výšce 4 000 m. A rychlost 635 km/hod.
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Nic proti luftarchiv.de, ale máš nějaký pořádný zdroj, respektive máš jich více? Ono podle jednoho zdroje soudit cokoli je problematické. Mimochodem odkaz mi nejde...

FW 187 V6 měl povrchové chlazení, které sice bylo pro rychlost ideální, ale pro bojové nasazení fatálně nevhodné. Předprototypové, reálně bojově použitelné FW 187 A-0 měly rychlost cca 530 v 4200 m.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Luftarchiv je dobrý z hlediska fotografií (které bych ale i tak uvítal ve slušnějším rozlišení), ale faktograficky nic moc. Jako zdroj je lepší to moc nebrat.
Me 410 měly (snad všechny) těžké a silné motory DB 603. Neber to tak, že 605 s "vyšším" typovým číslem je vyšším motorem. Je to samostatná vývojová řada, která nemá s 605 nic společného. Naopak 605 není ničím jiným, nežli značně upraveným DB 601 a ten zase upraveným DB 600.
Slušnějších zdrojů o tomhle letadle jsem zrovna moc nenašel. Pravda, není ve středu mého zájmu, tak jsem ani moc nehledal :)
DB 600 nemohl mít výkon výrazně přes 1000 PS a to už určitě ne ve výšce. Jeho vývoj byl ukončen někdy v roce 1938 ve prospěch jeho výše zmíněného derivátu (601). Vyrobeno bylo jen pár motorů. Možná autoři sčítají výkon obou motorů dohromady, což tedy úplně vhodné není, ale už by to vypadalo reálněji.
Odpovědět

Zpět na „Stíhací letouny“